افزایش اختلافات در اتحادیه اروپا در مورد رویارویی با روسیه

به گزارش کد الکترونیک، دیپلمات های اروپایی اعتراف نموده اند که اختلافات میان اعضای اتحادیه اروپا در مورد چگونگی رویارویی با روسیه افزایش یافته است.

افزایش اختلافات در اتحادیه اروپا در مورد رویارویی با روسیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت گرچه حصول پیشرفت هایی در گفت وگوهای نمایندگان اوکراین و روسیه، امیدها برای تشکیل اولین جلسه بین المللی بعد از سه سال برای خاتمه دادن به درگیری های شرق اوکراین را افزایش داده است اما بعضی کشورهای اتحادیه اروپا نگران هستند که این مذاکرات به لغو نسبی تحریم های آمریکا علیه مسکو منجر گردد.

نشست بین المللی در مورد درگیری های شرق اوکراین احتمالاً شامل کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه می گردد.

در پی پیشنهاداتی که فرانسه به منظور بهبود روابط به روسیه ارائه داده است، موجب بروز اختلافاتی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد چگونگی رویارویی با مسکو شده است.

یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا در این خصوص گفته است: آیا ما باید به روسیه به دلیل آنکه در چند ماه گذشته اقدام عجیب غریبی انجام نداده است، پاداش بدهیم؟

بنا به گفته دیپلمات ها، در نشست ها، بیانیه ها و سخنرانی های اتحادیه اروپا، اختلافات در مورد روسیه کاملاً محسوس است.

طبق این گزارش، افزایش اختلافات میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، توافق آنها برای وضع تحریم های جدید علیه روسیه را دشوارتر می نماید.

رویترز در ادامه گزارش خود در مورد اختلافات در اتحادیه اروپا در مورد رویارویی با روسیه نوشت، تنش ها در مورد چگونگی رویارویی با روسیه ممکن است اختلافاتی را در اتحادیه اروپا میان گروهی از همپیمانان هوادار روسیه به رهبری فرانسه از جمله ایتالیا از یک طرف و کشورهای بالتیک از جمله لهستان و رومانی از طرف دیگر تشدید کند که در نهایت این اختلافات می تواند عزم دولت های تحت حمایت غرب برای دفاع و حمایت از اوکراین را تضعیف کند.

با اینحال، دیپلمات های اتحادیه اروپا همچنان انتظار دارند که رهبران این اتحادیه در اجلاس منظم خود در ماه دسامبر، تحریم ها علیه بخش انرژی، اقتصادی و دفاعی روسیه را برای مدت شش ماه دیگر تمدید نمایند.

طبق این گزارش، علیرغم آنکه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، کاهش تحریم های روسیه را به اجرای توافق 2014 و 2015 صلح اوکراین مشروط نموده اند، اما هر دو کشور تحریم ها را مانعی در راستا بهبود روابط با مسکو می دانند.

ماکرون در ماه ژوئیه، برخلاف انتظار بعضی کشورهای اروپایی، کوشش برای بهبود روابط با روسیه را شروع کرد و در ماه سپتامبر، وزرای دفاع و خارجه خود را به مسکو فرستاد و به بن بست چهارساله در روابط دیپلماتیک با روسیه خاتمه داد.

طبق این گزارش، فرانسه همچنین در صدد است که روسیه را مجدداً به گروه 8 که با خروج این کشور به گروه 7 تبدیل شده است، بازگرداند.

با اینحال، دیپلمات های شرق اروپا، کشورهای بالتیک و نوردیک در اتحادیه اروپا می گویند که از رویکرد ماکرون در قبال روسیه بسیار گیج و بهت زده شده اند.

روسیه و اوکراین در ماه سپتامبر امسال میلادی، اقدام به تبادل زندانی کردند اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بازگشت کریمه به اوکراین که پیشتر با برگزاری همه پرسی به مسکو الحاق شده بود را رد کرد.

ناتو، روسیه را به کوشش برای ثبات زدایی در غرب متهم نموده است و سال گذشته، شماری از دولت های غربی از جمله فرانسه، تعداد بی سابقه ای از دیپلمات های روسیه را در پی قضیه سرگئی اسکریپال اخراج کردند.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس های روس که در غرب گرفتار شده بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم نموده بود.

دولت انگلیس مدعی شده اسکریپال و دخترش در معرض یک عامل اعصاب جنگی قرار گرفته اند که در روسیه فراوری می گردد که روسیه تمامی این اتهامات را رد نموده است.

پیشنهاد ماکرون به پوتین برپایه یک گفت وگوی باصطلاح ساختاریافته پنج نکته ای است که شامل این موارد می گردد: به اشتراک گذاری مهارت و اطلاعات، مکانیسم کاهش تنش های اتحادیه اروپا-روسیه، کنترل تسلیحات در اروپا، ارزش های اروپا و همکاری مشترک در زمینه بحران های بین المللی.

با اینحال، راهبرد پنج نکته ای خود اتحادیه اروپا برای رویارویی با روسیه شامل تعامل باصطلاح گزینشی با این کشور می گردد و بسیاری از دیپلمات های اتحادیه اروپا می گویند که این بهترین راه پیش رو است وبه دنبال همکاری با روسیه در زمینه موضوعاتی چون تغییرات اقلیمی به منظور بازسازی اعتماد هستند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 544

به "افزایش اختلافات در اتحادیه اروپا در مورد رویارویی با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اختلافات در اتحادیه اروپا در مورد رویارویی با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید