اظهارات دیپلمات روس درباره سفر نمایندگان آژانس به ایران ، انتظار گشایش هست؟

به گزارش کد الکترونیک، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفت وگویی از سفر مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران استقبال کرد.

اظهارات دیپلمات روس درباره سفر نمایندگان آژانس به ایران ، انتظار گشایش هست؟

به گزارش کد الکترونیک، خبرگزاری تاس نوشت، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در گفت وگو با این خبرگزاری گفت که روسیه از رایزنی های آینده میان آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران استقبال می نماید، اگرچه کسی انتظار هیچ گشایشی را ندارد.

اولیانوف گفت: این رایزنی ها قرار است در نیمه دوم ماه نوامبر[اواخر آذر] انجام گردد اما قطعنامه بدموقع و غیرسازنده آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه که اخیرا علیه ایران در شورای حکام آژانس با هدف اعمال فشار بر ایران صادر شد، این گفت وگوها را به تعویق انداخت.

اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می گردد که سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی چهارشنبه گذشته تایید کرد که تیم فنی این آژانس هفته آینده جهت حل وفصل مسائل پادمانی به ایران سفر خواهد نمود.

یک سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی به کد الکترونیک گفت: تیم فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی در تاریخ 18 دسامبر 2022(یکشنبه 27 آذر) به دعوت ایران و با هدف رسیدگی به مسائل پادمانی به جای مانده که پیش تر به وسیله گروسی، مدیرکل آژانس اتمی گزارش شده بودند، به تهران سفر خواهد نمود.

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی نیز پیش تر در حاشیه نشست هیات دولت در جمع کد الکترونیک با اعلام این که مسئولان آژانس در روزهای آینده به ایران می آیند گفت: تعاملات ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی برقرار است و امیدواریم در جهت برطرف این موانعی که وجود دارد، گامی به جلو برداشته گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2328

به "اظهارات دیپلمات روس درباره سفر نمایندگان آژانس به ایران ، انتظار گشایش هست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات دیپلمات روس درباره سفر نمایندگان آژانس به ایران ، انتظار گشایش هست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید