شروع به کار اولین هکاتون طراحی بازی های جدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/آذربایجان شرقی اولین هکاتون طراحی بازی های جدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حوزه مهارت های زندگی در حال برگزاری است.

شروع به کار اولین هکاتون طراحی بازی های جدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

یونس سخاوت، سرپرست دانشکده چندرسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفت وگو با کد الکترونیک در تشریح جزییات این مسابقه گفت: هکاتون به معنی گرد هم آمدن تعدادی از متخصصان یک حوزه خاص شامل برنامه نویس و گرافیست برای درست کردن یک محصول بوده و این مسابقه با موضوع مهارت های زندگی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: مقرر شده است تا شرکت نمایندگان در بازه زمانی سه روزه از چهارشنبه تا آدینه بازی مورد نظرشان را زیر نظر متخصصان روانشناسی فنی و هنری بسازند، این رویداد توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت ورزش و جوانان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز و مراسم اختتامیه آن هفته آینده در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می گردد.

سخاوت از مشارکت 85 نفر در این مسابقه مسابقه درگاه 21 گروه اطلاع داد و گفت: هر گروه باید طی سه روز، یک بازی ایجاد کند و مهارت هایی مانند حل مسئله نه گفتن، تعارض، کنترل خشم و هیجان از مباحث مورد توجه در طراحی بازی ها بوده و مقرر شده است تا بازی بر اساس این مباحث طراحی گردد.

وی متذکر شد: بیشتر شرکت نمایندگان در این مسابقه دانشجو بوده و گروهی هم هستند که جزوه دانش آموزان دبیرستانی از شرکت های مختلف حضور دارند.

وی در سرانجام، شرکت در سومین جشنواره بین المللی صنعت و هنر دیجیتال را از برنامه های آینده مطرح نمود.

سید وحید مصطفوی، منتور هنری رویداد هکاتون نیز در ادامه اظهار کرد: این رویداد 48 ساعته از ساعت 3 روز گذشته شروع شده و تا ساعت 3 فردا ادامه دارد.

وی ادامه داد: مقرر شده است تا تیم ها بازی مدنظرشان را بر اساس پروتوتایپ های ارائه شده بسازند و روز اول صرف ایده پردازی و روز دوم صرف انجام کارهای فنی و گرافیکی شده است.

وی متذکر شد: شرکت نمایندگان باید در کنار فراوری محصول، مستنداتشان را هم بسازند، بازی های ساخته شده به صورت فایل اجرایی و ویدیو در کنار مستندات، تحویل نماینده بنیاد ملی بازی های یارانه ای می گردد، مقرر شده است کارها برای داوری و انتخاب نفرات برتر به بنیاد ارسال شوند.

حسین دهقانی، رئیس گروه ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی نیز در ادامه با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی در اولویت های وزارت ورزش و جوانان است، گفت: کنترل خشم و مهارت نه گفتن از جمله مهارت هایی است که سعی در ترویج آن در بین جوانان داریم.

وی با اشاره به عقد تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، اعلام کرد: بیشتر جوانان رابطه خوبی با بازی های رایانه ای برقرار می نمایند، از این رو کوشش می کنیم تا آموزش هایی به طور غیرمستقیم به وسیله این بازی ها به جوانان ارائه دهیم.

وی متذکر شد: با در نظر دریافت جوایز خوب برای نفرات برگزیده سعی نموده ایم که افراد را برای شرکت در این مسابقه و طراحی بهترین بازی ها تشویق کنیم.

شقایق کُلّی، کارشناس واحد پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز در سرانجام، با بیان اینکه این برنامه ذیل برنامه جایزه بازی های جدی است، اظهار کرد: برنامه بازی های رایانه ای جدی دارای سه بخش بوده که بخش اول آن شامل بخش سمپوزیوم، با هدف تحقیق و توسعه در حوزه بازی های جدی برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: بخش جشنواره ای هم با نگاه ترویج بازی های جدی برگزار شده و هکاتون هم هدف فراوری بازی های جدی را دارد و بر اساس همکاری ما با وزارت ورزش، مسابقات بازی های جدی به مدت سه سال است که برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: سال جاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای برگزاری این برنامه در این دانشگاه اعلام آمادگی کرد و هدف بنیاد از این برنامه حمایت از بازی سازان و پژوهشگران بوده و بخشی از جوایز توسط بنیاد و بخشی دیگر توسط حامیان برنامه تامین می گردد.

کارشناس واحد پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای متذکر شد: نفرات برگزیده برای سرمایه گذاری بر روی طرح و بازی که در این برنامه ارائه داده اند به معاونت علمی و سایر سرکایه گذاران معرفی می شوند.

وی اعلام نمود: معتقد هستم دانشکده چند رسانه ای تنها دانشکده کشور است که به صورت تخصصی در حوزه بازی های دیجیتال کار می نماید و دانشجویان دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز پتانسیل فنی و علمی بالایی داشته و قطب علمی تشکیل داده اند.

وی در سرانجام گفت: آماده برگزاری این برنامه در سایر دانشگاه ها هم هستیم، برگزاری چنین برنامه هایی باعث زمینه را برای نشان دادن استعداد دانشجویان چندرسانه ای فراهم می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 763

به "شروع به کار اولین هکاتون طراحی بازی های جدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار اولین هکاتون طراحی بازی های جدی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید