10 شخصیت انیمه ای که قدرتشان مدام در حال کاهش است

به گزارش کد الکترونیک، راستا معمولی که شخصیت های انیمه طی می نمایند این است که ابتدا ضعیف هستند، سپس قوی می شوند و تمام محدودیت ها را پشت سر می گذارند. آن ها با کوشش و پشتکار خودشان نیرومندتر شده و به جنگجوهای قوی تری تبدیل می شوند.

10 شخصیت انیمه ای که قدرتشان مدام در حال کاهش است

ولی همه شخصیت ها وارد چنین راستا رو به اوجی نمی شوند. گاهی وقت ها، نبردها جراحت های سنگینی بر شخصیت های انیمه وارد می نمایند و قدرت و سرعت آن ها را تحت تأثیر قرار می دهند. برخی دیگر گذر عمر روی توانایی هایشان اثر می گذارد و مجبورند در این سراشیبی اجتناب ناپذیر زندگی، پیش بروند. برخی دیگر هم دسترسی خود به قدرت های بیرونی را از دست می دهند که در شرایط سخت کلی به کارشان می آمدند.

در این مطلب به معرفی هشت شخصیت انیمه ای می پردازیم که بنا به دلایل مختلف، ضعیف شده اند و آن قدرت سابق را ندارند. در نظر داشته باشید که در این مطلب، اطلاعات داستانی کلیدی از این انیمه ها لو خواهد رفت.

8. لیوای - حمله به تایتان (Attack on Titan)

در بخش عمده ای از انیمه حمله به تایتان، کاپیتان لیوای قوی ترین سرباز بشریت بود و می شد او را نیرومندترین شخصیت کل دنیای این انیمه در نظر گرفت. تایتان های بی مغز خطری برای او نداشتند. حتی تایتان های باهوش تری مثل تایتان هیولا یا تایتان مؤنث هم در برابر مهارت لیوای کم آوردند.

با این حال، وقتی داستان جلوتر رفت و خطرات موجود بیشتر شدند، لیوای هم دچار جراحت هایی شد و نتوانست آن مهارت های بی نقص مبارزه اش را حفظ کند. او ضربه های سنگینی را متحمل شد و راستا زندگی اش تا حدودی دچار تغییر شد. ولی حتی با وجود این ها هم می توان با افتخار ادعا کرد که کسی نتوانسته لیوای را شکست دهد.

7. گوهان - دراگون بال زد (Dragon Ball Z)

برای گوهان، حتی آسمان هم یک سقف محدود نماینده بود. او وقتی بچه بود، قدرتی وحشتناک و ظرفیتی بی خاتمه داشت. در همان بچگی می توانست به سوپر سایان 2 تبدیل شود. گوهان هنوز تازه سر پا افتاه بود که بدون هیچ تمرینی، پیروز شد پدرش و وگتا را شکست دهد.

او یک دورگه انسان-سایان بود و همین باعث شد فضای بیشتری برای رشد داشته باشد. ولی آن عشق غرورآمیزی که پدر و وگتا برای جنگیدن داشتند، در گوهان نبود. او به آرامی از هرم قوی ترین جنگجوها پایین آمد. او هنوز هم شمه هایی از ظرفیت های فوق العاده اش در مبارزه نشان می دهد، ولی در زندگی او، این چند لحظه کوتاه جایگاه خاصی ندارند.

6. جولیوس نواچرونو - شبدر سیاه (Black Clover)

جادوی زمان جولیوس نواچرونو بسیار کمیاب و قدرتمند است و او می تواند آن را به روش های مختلفی به کار گیرد. جولیوس بعد از محافظت از امپراتوری شبدر در برابر حمله پاتری، به وسیله یک الف خنجر می خورد و حتی تصور می شود که کشته شده است. با این حال، جولیوس بدون این که کسی خبر داشته باشد، سیزده سال عمر را در یک ابزار جادویی ذخیره نموده و بعد از مرگش، از آن استفاده می نماید. او به عنوان یک نوجوان سیزده ساله، دوباره زنده شده است.

وقتی جولیوس از مرگ برمی شود، شبیه یک نوجوان است و دیگر خبری از مهارت های جادویی اش نیست. از نظر داستانی، ضعیف شدن جولیوس منطقی است و منطق درستی پشتش است. حتی از یک جنبه داستانی دیگر هم این تصمیم درستی به نظر می رسید. چرا که جولیوس دیگر خیلی قدرتمند شده بود و هیچ رقیبی نداشت. اگر جولیوس همچنان با نهایت قدرتش حضور داشت، یامی و آستا هیچ وقت به چنان قدرت های فوق العاده ای نمی رسیدند.

5. ناروتو - بوروتو (Boruto)

وقتی ناروتو برای اولین بار وارد با کوراما وارد همکاری شد، قدرتش به یک سطح دست نیافتنی رسید. حال که روباه اهریمن در کنار ناروتو بود، او به چاکرای عظیمی رسید که تازه سر برآورده بود و باعث شد او به عنوان یک شینوبی، از جنبه های مختلفی پیشرفت کند. او با این قدرت ، پیروز شد خدایان ابرقدرتی چون کاگویا و موموشیکی را شکست دهد.

ولی در یک صحنه احساسی، ناروتو با کوراما خداحافظی کرد، چرا که کوراما در نبرد با ایسشیکی، هرچه در توان داشت را استفاده کرد. ناروتو بدون او هم همچنان یک شینوبی هولناک است. ولی دیگر یک ابر انسان نیست، و وقتش رسیده مشعل را در اختیار نفر بعدی قرار دهد.

4. آسکلاد - حماسه وینلند (Vinland Saga)

آسکلاد شخصیت مهیبی است که در دنیا پر از وحشت و خشونت وایکینگ ها، خیلی خوب پیروز می شود مهارت و تجربه را با هم ترکیب کند و به پیروزی برسد. او در نبرد با تورس، به شکلی استادانه پیروز می شود حواس این وایکینگ ابرقدرت را منحرف نموده و یک ضربه سریع و کاری به او وارد کند. ولی این ضربه آن قدر عمیق نیست که باعث مرگ او شود. آسکلاد اگرچه این نبرد را می بازد، ولی به خاطر مبارزه خیره نماینده خودش، اعتبار زیادی به دست می آورد.

با این حال، سال ها می گذرند و آسکلاد با گذر عمر، آن سرعت و قدرت پیشین خود را از دست می دهد. او دیگر نمی تواند مانند دوران جوانی اش، بدون هیچ دردسری بر پنجاه نفر غلبه به صورت هم زمان غلبه کند. آسکلاد اگرچه ضعیف تر از قبل شده است، ولی به لطف هوش بالا و کوله باری از تجربه که با خود دارد، هنوز هم یک نیروی مرگبار است.

3. آل مایت - آموزشگاه قهرمان من (My Hero Academia)

آل مایت پیشتر قهرمان شماره یک، و نماد صلح بود. او تمام ویژگی های یک قهرمان حقیقی را در خود داشت؛ محبت، فداکاری و قدرت فراوان. برای مدتی طولانی، آل مایت بار دنیا را روی دوش خود داشت، و او این کار را با یکی برای همه، قدرت ویژه خود انجام می داد. یکی برای همه نیرو، سرعت و استقامتی بی نظیر به آل مایت می داد.

آل مایت در اخرین نبردی که با یکی برای همه انجام داد، اگرچه پیروز شد ولی این قدرت ویژه را از دست داد. در حال حاضر، او روزهایش را با آموزش و نصیحت کردن می گذراند، او می خوهد به میدوریا یاد بدهد چطور بر یکی برای همه مسلط شود.

2. ادوارد الریک - کیمیاگر تمام فلزی: برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood)

از هر نظر نگاه کنیم، ادوارد الریک یک نابغه بود. خیلی ها انتظار داشتند او بزرگ ترین کیمیاگر تاریخ شود. او هم به این انتظارات واکنش درستی نشان داد، هم قدرت زیادی از خود نشان داد و هم دنیا را از خطر پدر نجات داد. ولی ادوارد برای اینکه بتواند بدن حقیقی برادرش را بازگرداند، باید با حقیقت یک معامله می کرد؛ باید معامله مبادله برابر برقرار می شد.

برای اینکه حقیقت بدن حقیقی آلفونس را بازگرداند، ادوارد توانایی کیمیاگری خود را تقدیم کرد، چیزی که بخش عظیمی از کل هویت او بود. مسلما از نظر ادوارد این کار ارزشش را داشت، چون پیروز شد برادر و برترین دوست زندگی اش را بازگرداند. کیمیاگر جوان قدرتش را فدا کرد تا خانواده اش را به دست بیاورد.

1. ساسکه - بوروتو (Boruto)

به عنوان یک نابغه اوچیها، ساسکه در کار با جوتسو همواره مهارت حیرت انگیزی داشت. توانایی شگفت انگیز او در کار با شارینگان باعث شد او یک شینوبی مخوف شود و بتواند بر رقبایی چون ایتاچی و دانزو غلبه کند. بعد از دریافت رینگان، قدرت ساسکه به شکل باورنکردنی افزایش یافت و او به ناروتو پیوست تا بتوانند کاگویا و موموشیکی را شکست دهند.

بعد از این که موموشیکی بدن بوروتو را گرفت و خنجری به چشم ساسکه زد، ساسکه رینگان خود را از دست داد. حال که ساسکه برگ برنده خود را از دست داده، کنجکاویم ببینیم در سبک مبارزه او چه تغییراتی حاصل می شود. ولی به لطف هوش و جوتسوی نامحدود، ساسکه همچنان یک مبارز هراسناک است.

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2135

به "10 شخصیت انیمه ای که قدرتشان مدام در حال کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت انیمه ای که قدرتشان مدام در حال کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید