گلیم بافی در شهرستان چناران احیا شد

به گزارش کد الکترونیک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان مقدم امروز سه شنبه 25 خردادماه 1400 با اعلام این خبر افزود: گلیم بافی یکی از رشته های صنایع دستی منحصربه فرد در روستاهای شهرستان چناران است که منسوخ شده بوده که با گذشت زمان به فراموشی سپرده شده خوشبختانه با شناسایی هنرمندان این رشته احیا شده است.

گلیم بافی در شهرستان چناران احیا شد

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران اظهار کرد: این نوع گلیم بافی با ترکیب پشم گوسفنده است و مواد اولیه آن در شهرستان تامین می گردد و در قدیم به عنوان یک وسیله کاربردی و قابل استفاده در بین ساکنان روستاهای شهرستان بوده است.

طاهریان مقدم شرح داد: ویژگی شاخص و منحصر به فرد این نوع گلیم در نوع بافت آن بوده که کاملا ساده بافت است و توسط یکی از هنرمندان شهرستان آموزش در روستای خرم آباد و رضا آبادسرهنگ شروع شده است و در حال حاضر 9 نفر در حال فراگیری این هنر هستند.

او احیای رشته های فراموش شده در صنایع دستی را احیای فرهنگ ها دانست و گفت: رشته های اصیل صنایع دستی شهرستان که با فرهنگ، آداب ورسوم هر منطقه گره خورده است زنده می گردد و به زندگی مردم برمی گردد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران اضافه نمود: درحال حاضر بیش از 100 هنرمند صنایع دستی در رشته های دوخت لباس سنتی، معرق، زیورالات، چرم، نمدمالی و تزئینات نمدی، خراطی و ... در شهرستان به صورت کارگاهی و مشاغل خانگی مشغول فعالیت هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1847

به "گلیم بافی در شهرستان چناران احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلیم بافی در شهرستان چناران احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید