کرمان از کانون های تاثیر گذار گردشگری ایران است، برگزاری هشتمین جشنواره سفره ایرانی در اهواز

به گزارش کد الکترونیک، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه استان کرمان در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بسیار پیروز بوده است، گفت: کرمان از کانون های تاثیر گذار حوزه گردشگری در کشور است.

کرمان از کانون های تاثیر گذار گردشگری ایران است، برگزاری هشتمین جشنواره سفره ایرانی در اهواز

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت بلیط کانادا به ایران هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش کد الکترونیک از کرمان، مرتضی رحمانی موحد امشب در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور در کرمان با گرامیداشت سالروز زلزله دلخراش بم گفت: بم حافظ و نگهبان یکی از بزرگترین میراث های جهانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان میزبان هفتمین جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور شامل استان های کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان است، گفت: سایر کشورهای جهان از رویدادها و مناسبت های ملی به عنوان یک عنصر سرنوشت ساز استفاده می نمایند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این جشنواره ها در توسعه گردشگری کشور بسیار اثر دارد اضافه نمود: باید از رهگذار این جشنواره ها ظرفیت های گردشگری را به سایر مردم معرفی کرد و استان کرمان در این زمینه پیروز بوده است.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره سفره ایرانی کوشش می گردد تا هر آنچه که اندوخته مردم است و در سفره خود می گذارند به مردم به عنوان یک فرهنگ اصیل معرفی گردد، خاطر نشان کرد: استان کرمان یکی از پیشتاز ترین و موثر ترین استان ها در برگزاری جشنواره های فرهنگی است.

رحمانی موحد با بیان اینکه کرمان از کانون های تاثیر گذار حوزه گردشگری در کشور است، گفت: قابلیتی که ما از حوزه گردشگری در کرمان در نظر داشتیم، در قامت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی تجلی پیدا نموده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی بسیار پیروز بوده است، اضافه نمود: ایجاد حدود 100 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان، این استان را در راستا اقتصاد پایدار و افزایش درآمدهای عمومی قرار می دهد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه گردشگری مسئولانه احترام به محیط زیست است، توضیح داد: گردشگری مسئولانه احترام به میراث آیندگان است و باید این فرهنگ را در جامعه ترویج و به مردم توصیه کنیم. رفتاری که سبب گردد از میراث تاریخی کشور حفظ، حراست و نگهداری گردد، یک گردشگری مسئولانه است و این موضوع را در کشور پیگیری می کنیم.

رحمانی موحد برگزاری جشنواره های سفره ایرانی را فرصتی برای معرفی غذاهای سنتی و محلی کشور دانست و گفت: هشتمین جشنواره سفره ایرانی هفته آینده در اهواز برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 830

به "کرمان از کانون های تاثیر گذار گردشگری ایران است، برگزاری هشتمین جشنواره سفره ایرانی در اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمان از کانون های تاثیر گذار گردشگری ایران است، برگزاری هشتمین جشنواره سفره ایرانی در اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید