چمنیان: پوشش طرفداران اندونزی برای بازیکنان ما غیر عادی بود!، بی تجربگی و بدبیاری مشکل ما بود

به گزارش کد الکترونیک، سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان می گوید پوشش طرفداران اندونزی در بازی نخست برای بازیکنان نوجوان ایران عجیب بوده است.

چمنیان: پوشش طرفداران اندونزی برای بازیکنان ما غیر عادی بود!، بی تجربگی و بدبیاری مشکل ما بود

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش کد الکترونیک، تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با ناکامی در دور گروهی مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا از صعود به دور حذفی بازماند و خیلی زود به ایران بازگشت. نوجوانان ایران در این مسابقات مقابل اندونزی مغلوب شد، برابر هند به تساوی رضایت دادند و برابر ویتنام پیروزی پر گلی را کسب کردند تا به عنوان تیم سوم گروه و پایین تر از اندونزی و هند نتوانند از گروه صعود نمایند.

عباس چمنیان در گفت وگو با کد الکترونیک، با اشاره به پیروزیت تیم ملی نوجوانان در مسابقات دو سال قبل و افزایش انتظارات از تیمش اظهار کرد: دو سال قبل، تیم ملی نوجوانان توانست بعد از هفت سال به جام دنیای صعود کند. فشار روانی روی آن تیم به مراتب کمتر از تیم فعلی است که با سابقه نایب قهرمانی در دوره گذشته و حضور در جمع هشت تیم برتر دنیا، پا به مسابقات قهرمانی آسیا گذاشت. ما نگران این قضیه بودیم و کوشش کردیم اهمیت کار را برای بازیکنان جا بیاندازیم و فشار کار را دور کنیم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان اعلام کرد: قبلا هم گفته بودم که اندونزی تیم خوب و با کیفیتی است. مساله غافلگیر نماینده تعداد بسیار زیاد تماشاگران اندونزی بود. در هر بازی حدود 10 هزار نفر از این تیم حمایت می کردند که برای بازیکن نوجوانان عادی نیست. طرفداران اندونزی نزدیک به نیمی از استادیوم را پر کردند که در بازی نخست روی بازیکنان ما تاثیر خاصی گذاشت. تماشاگران حاضر در استادیوم عادی نبودند. بخشی از آنها صرفا برای تماشای فوتبال نیامده بودند و به صورت هماهنگ شده و با صدای بلند تیمشان را تشویق می کردند.

او با اشاره به پوشش طرفداران اندونزی افزود: یکسری از طرفداران اندونزی پوشش خوبی نداشتند. بازیکنان ما به لحاظ فرهنگی چنین فضایی را ندیده بودند. نزدیک به 4000 طرفدار پوشش خاص داشتند که برای بازیکنان ما عجیب بود.

چمنیان با بیان این که شرایط موجود بر بازی دست به دست هم داد تا تیم ملی در بازی نخست پیروز نگردد، افزود: ما نیمه اول تعویض کردیم تا شاید روند بازی به نفع ما گردد و اتفاقا تیم ما هجومی تر هم بازی کرد اما نتیجه حاصل نشد. هر چه زمان بازی جلوتر رفت، فشار طرفدار بیشتر شد. در نیمه دوم اندونزی روی به بازی دفاعی آورد. تیمی که بازی اول را با پیروزیت آغاز نکند سخت تر می تواند به مسابقات برگردد.

سرمربی تیم ملی ایران توان فنی بازیکنانش را بالا دانست و افزود: در بازی دوم برابر هند خوب بودیم. در بازی اول گرمای هوا ما را خیلی اذیت کرد. اگر یکی از توپ های ما مقابل هند گل می شد ورق برمی گشت. پنالتی ما در این بازی گل نشد. در حالی که اگر گل می زدیم بازی را برده بودیم.

او به بازی سوم اشاره نمود و گفت: علی رغم این که مقابل ویتنام خوب بازی کردیم و بازی را بردیم نتوانستیم از گروهمان صعود کنیم. ظرفیت و پتانسیل تیم ما خوب بود اما در بازی اول نتوانستیم شرایط خوب را فراهم کنیم.

چمنیان بازی اندونزی و هند را ناجوانمردانه برشمرد و گفت: روج جوانمردی در این بازی حاکم نبود. اگر اندونزی با حضور تماشاگرانش کوشش می کرد، بازی را می برد و ما صعود می کردیم. البته نمی توان به آنها خرده گفت. باید هند را می بردیم تا خودمان سرنوشت تیم مان را رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی زیر 16 سال ایران از مردم عذرخواهی کرد و گفت: عذر می خواهم که نتوانستیم صعود کنیم و دل مردم را شاد کنیم. این نوید را می دهم که بازیکنان فعلی در آینده می توانند در تیم های ملی بازی نمایند چون سطح فنی خوبی دارند.

چمنیان همچنین به نبود زیرساخت های لازم در فوتبال ایران اشاره نمود و گفت: تا زمانی که به استعدادها تکیه کنیم و انتظار مردم و طرفداران این باشد که چون ایران هستیم باید صعود کنیم، شاهد چنین نتایجی خواهیم بود و ممکن است مقابل تیم های درجه دو و سه آسیا که علی رغم نداشتن استعداد و توان انسانی با پر کردن کاستی ها و زیر ساخت ها رشد خوبی داشتند، به مشکل بخوریم.

وی افزود: اندونزی قبل از این رقابت ها در شش تورنمنت حضور داشت. این تیم در تورنمنتی که در ژاپن برگزار شده بود به مقام قهرمانی رسید. هر چقدر بتوانیم برای تیم ملی بازی و تورنمنت تدارک ببینیم، پیروزیت بیشتری را کسب می کنیم. باید حق داد که بازیکنان ما در چنین بازی هایی دچار مشکل شوند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان با بیان این که شرایط جوی مالزی مناسب تیم های غرب آسیا نبود، گفت: از بین تیم های غرب آسیا فقط عمان به دور حذفی صعود کرد که در گروه این تیم هم سه تیم عربی حضور داشتند. ما در استادیوم بسیار بزرگ و مدرنی بازی کردیم که برای بازیکنان ما عجیب بود. در حالی که ما در تامین تجهیزات تیم ملی بزرگسالان هم مشکل داریم. باید بر اساس این واقعیت ها ارزیابی صورت بگیرد. شکی نیست که توانایی فیزیکی ایرانی ها بالاست. این ها عوامل جزئی است اما وقتی کنار هم که قرار می گیرند، مشکل ساز می شوند اما درس دریافت از این شرایط برای آینده مفید خواهد بود.

چمنیان تاکید نمود: اگر پنالتی ما مقابل هند گل می شد و صعود می کردیم هم در اصل موضوع تفاوتی نبود. ما ظرفیت خوبی داریم ولی برای این که از چرخه فوتبال آسیا عقب نمانیم باید زیرساخت ها را فراهم کنیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: از مردم عذرخواهی می کنیم. دوست داشتیم از گروه صعود کنیم. در یک سال گذشته حتی لحظه ای از اردو بیرون نرفتیم. در مالزی به جز زمان تمرین از هتل بیرون نرفتم و مرتبا دنبال پیگیری کارهای تیم ملی بودم. کمبود تجربه و بدبیاری از دیگر مسائل ما بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 660

به "چمنیان: پوشش طرفداران اندونزی برای بازیکنان ما غیر عادی بود!، بی تجربگی و بدبیاری مشکل ما بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمنیان: پوشش طرفداران اندونزی برای بازیکنان ما غیر عادی بود!، بی تجربگی و بدبیاری مشکل ما بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید