پکن: حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین اقدام تحریک آمیز آشکاری است

به گزارش کد الکترونیک، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود که فعالیت های نظامی واشنگتن در دریای جنوبی چین یک اقدام تحریک آمیز آشکار به شمار می رود و چین به هرگونه نقض حاکمیت ارضی خود پاسخ خواهد داد.

پکن: حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین اقدام تحریک آمیز آشکاری است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل کد الکترونیک به نقل از اسپوتنیک، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در سخنانی توضیح داد: فعالیت های نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین اقدامی تحریک آمیز است و چین به هرگونه نقض حاکمیت و منافع ملی خود پاسخ خواهد داد.

وی در ادامه اضافه کرد: آمریکا بر حرکت کشتی هایش در آب های نزدیک به جزایر متعلق به چین پافشاری می نماید تا قدرت خود را به بهانه آزادی دریانوردی به چین نشان دهد. این یک تحریک آشکار است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: پکن برای دفاع از حاکمیت و منافع و امنیت خود کاملا مصمم است. آمریکا به دنبال آن است تا چین را از حق خود برای دفاع از حاکمیت ارضی از این طریق محروم کند که پکن نباید زیرساختهای دفاعی را در اراضی متعلق به خود مستقر نماید.

وی گفت: افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین بهانه ای برای اجرای بعضی راهبردها است تا توازن قدرت را در منطقه آسیا اقیانوسیه تغییر دهد.

اظهارات این مقام چینی در شرایطی است که هری هریس فرمانده ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا در سخنانی در دانشگاه پکنیگ تاکید نمود: ارتش آمریکا به عملیات خود در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه می دهد، ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: دریاهای بین المللی و حریم هوایی متعلق به همه است و هیج کشوری نمی تواند آن را به طور انحصاری در اختیار و تسلط خود بگیرد. ارتش ما به پرواز و دریانوردی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، اقدام خواهد نمود. دریای جنوبی چین نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

آمریکا بارها اعلام نموده است که ادعاهای چین در مورد مالکیت مناطقی در دریای جنوبی چین را به رسمیت نمی شناسد.

اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 791

به "پکن: حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین اقدام تحریک آمیز آشکاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین اقدام تحریک آمیز آشکاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید