وحدت: ضرورت ورود صنعت خودروسازی به حوزه نوآوری

به گزارش کد الکترونیک، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خواهان تشکیل زیست بوم نوآوری و فناوری پیرامون صنعت خودروسازی در کشور شد و گفت: احتیاج به شرکت های دانش بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی کشور باید به آن ورود پیدا کند.

وحدت: ضرورت ورود صنعت خودروسازی به حوزه نوآوری

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در نخستین روز گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت خودرو که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی به مدت سه روز در حال برگزاری است، بیان نمود: هدف صندوق این است که با استفاده از ابزارهای اقتصادی که در اختیار دارد، بتواند بهم رسانی خوبی میان شرکت های دانش بنیان و شرکت های صنعتی ایجاد کند.

وی توضیح داد: در تمام جهان صنعت خودرو، صنعت مهمی بوده و جزو صنایع مادر محسوب می گردد، چرا که حوزه ای که پوشش می دهد بسیار وسیع است و هر جا که حوزه خودروسازی وجود دارد، معمولا یک زیست بومی از فناوری و نوآوری دور آن شکل می گیرد که متاسفانه در داخل کشور این اتفاق آنطور که باید صورت نگرفته است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی توضیح داد: حوزه ای که انحصاری و رانتی در اختیار یک گروهی قرار می گیرد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت، اتفاقی که در صنعت خودرو کشور اتفاق افتاده و نارضایتی هایی را در پی داشته است، لذا صندوق با ظرفیت هایی که در اختیار دارد، کوشش دارد تا اتفاق مثبتی را در این حوزه رقم بزند.

وحدت یادآور شد: نقش صنایع بزرگ این است که در اطراف خود زنجیره ایجاد نمایند تا شرکت های دانش بنیان و فناور بتوانند دور آنها شکل بگیرند. حوزه خودرو نیز یک زنجیره تامین پیچیده دارد و این فرصت را ایجاد می نماید تا شرکت های دانش بنیان بتوانند وارد این حوزه شوند، تا جایی که در خودرو های جدید بیش از 50 درصد، فناوری در آنها سهم دارد.

وی ادامه داد: احتیاج به شرکت های دانش بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی کشور باید به آن ورود پیدا کند، از همین رو شرکت های خودروسازی باید به شرکت های دانش بنیان اعتماد نمایند و ارتباط موثری را با آنها برقرار نمایند تا در درازمدت بتوان اقدامات بزرگی انجام داد، چرا که شرکت های دانش بنیان موجود در حوزه خودرو می توانند در بخش های مختلف این صنعت ورود پیدا نمایند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی توضیح داد: امیدوارم در این گردهمایی جلسات خوبی میان شرکت های دانش بنیان و شرکت های بزرگ صنعت خودرو شکل بگیرد. اگر قراردادی در این گردهمایی منعقد گردد، صندوق نوآوری در بحث ضمانت نامه، تسهیلات نمونه سازی، لیزینگ، استصناع حمایت های خود را از این قرارداد عرضه خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 576

به "وحدت: ضرورت ورود صنعت خودروسازی به حوزه نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحدت: ضرورت ورود صنعت خودروسازی به حوزه نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید