نوآوری یک غول ترسناک نیست، باید بذرِ ایده را در فکر تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی بکاریم

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه همه افراد می توانند صاحب ایده شوند، گفت: باید مجموعه زیست بوم فناوری استان در کنار یکدیگر قرار گرفته و بذرِ ایده را در فکر تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی بکاریم.

نوآوری یک غول ترسناک نیست، باید بذرِ ایده را در فکر تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی بکاریم

دکتر سیامک آزادی در برنامه دورهمی استارتاپی که در رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی در محل کارخانه نوآوری استان برگزار گردید، با قدردانی از تمام برگزارنمایندگان این رویداد، گفت: در این رویداد بخش های مختلف زیست بوم فناوری استان در حوزه کشاورزی کنارهم آمدند و نوید این را می دهد که بتوانیم درگام بعدی وارد فازهای اجرایی شویم.

وی اضافه کرد: حقیقت این است که تا زمانی که تمامی ذینفعان زیست بوم فناوری استان کنار هم قرار نگیرند، نمی توانیم به اهداف خود در زمینه توسعه فناوری و اقتصاد دانش بنیان در استان دست پیدا کنیم.

آزادی تنها راه توسعه استان را توسعه اقتصاد دانش بنیان دانست و اضافه کرد: تنها منابع دانشی است که می تواند مزیت ایجاد کند و زمانی می توانیم از رقبا پیش بیافتیم که کالا و خدماتی مبتنی بر دانش با ارزش اضافه کرده بالاتر ارائه دهیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه همه افراد می توانند صاحب ایده شوند، گفت: ایده ها زمانی اثربخشی لازم را دارند که مبتنی بر احتیاج باشند و اگر همه ما اطراف خود را به خوبی آنالیز کنیم احتیاجهای بسیاری از جنس ضرورت ارتقا کارایی و اثربخشی سیستم های مختلف مشاهده خواهیم کرد که همگی منابع خلق ایده می باشند.

آزادی اضافه کرد: در گام بعدی باید بدانیم مشتری و مخاطب ایده های ما چه کسانی هستند، زیرا زمانی ایده ای کارآمد خواهد بود که مبتنی بر خواست و سلایق مشتریان توسعه یابد.

این مسئول با بیان اینکه همه افراد می توانند صاحب نوآوری شوند، گفت: نوآوری غول ترسناک و دست نیافتنی نیست و همه ما اگر قدری همت کرده و احتیاجهای اطراف خود را به خوبی رصد کنیم و کارهای تیمی را فرابگیریم، می توانیم صاحب نوآوری شویم.

آزادی گفت: اگر بطور مثال در بخش کشاورزی احتیاج لزوم کاهش مصرف آب را درک کرده و در گروه های علمی گرد هم آمدیم و از طرفی نیز استارتاپ های فعال در آن حوزه را آنالیز و تحلیل کردیم، قطعا می توانیم در این زمینه ورود کرده و ایده ای نوآورانه و بازارپسند ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: مهندسی معکوس که در دل خود مهندسی ارزش را نیز به همراه دارد هم در بسیاری موارد کارآمد است و اگر افراد بتوانند با این رویکرد احتیاج کشور را مرتفع نمایند با بهره گیری از یکی از مصادیق مهم نوآوری کسب و کار خود را راه اندازی خواهند نمود.

آزادی توضیح داد: در حال حاضر اولویت تمامی اجزای زیست بوم فناوری استان حرکتی یکپارچه در راستای ترویج و توسعه فرهنگ فناوری و نهادینه سازی ضرورت حرکت در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

آزادی گفت: جهت توسعه استان از همین راه می گذرد که بتوانیم جوانان علاقمند و صاحب دانش را در قالب گروه ها و تیم های استارتاپی کنار هم آورده و ضمن فراهم آوری فضای لازم جهت توسعه ایده، آنها را در جهت تجاری سازی ایده هایشان همراهی کنیم.

وی اضافه کرد: حتی اگر یک استارتاپ در این جهت شکست بخورد باز دارای ارزش است، چرا که افراد این تیمها افراد توانمندی خواهند شد که با توجه به مهارتی که کسب کرده اند یا استارتاپی نو راه اندازی کرده و یا جذب تیمهای دیگر خواهند شد.

آزادی تاکید نمود: در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه این آمادگی را داریم که خدمات لازم را به تمام استارتاپ های استان مستقر در هر یک از دانشگاه ها و یا ساختارهای فناورانه استان ارائه کنیم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در انتها با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری چنین رویدادهایی در حوزه های مختلف گفت: امیدواریم در گام های بعدی شاهد اجرایی شدن طرح های ارائه شده در این رویدادها و اثرگذاری توسعه استارتاپ ها بر توسعه استان باشیم.

رویداد کارآفرینی استارتاپ تریپ کشاورزی از 26 مهر در کرمانشاه شروع و روز گذشته(30 مهر) به کار خود انتها داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2012

به "نوآوری یک غول ترسناک نیست، باید بذرِ ایده را در فکر تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی بکاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری یک غول ترسناک نیست، باید بذرِ ایده را در فکر تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی بکاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید