همایش علمی گردشگری خوراک در شیراز برگزار می گردد

به گزارش کد الکترونیک، احمد همتی ظهر دوشنبه در نشست خبری بیان نمود: در بخشی از فصول سال حضور گردشگران در فارس کمرنگ تر می گردد که اگر بتوانیم با اجرای برنامه هایی برای جذب گردشگران این ایام را پر کنیم علاوه بر درآمدزایی برای استان می توانیم توانمندی های فارس را نیز نمایش دهیم.

همایش علمی گردشگری خوراک در شیراز برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

وی ادامه داد: امیدوارم جشنوار خوراک های سنتی فارس که برنامه ای برای معرفی، تهیه و عرضه خوراک های سنتی فارس به عموم مردم است، به یک برنامه ثابت فصلی در شیراز تبدیل گردد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز مستند نگاری خوراک های سنتی به عنوان بخشی از میراث های فارس را یکی از اهداف جشنواره ذکر کرد و اضافه نمود: می توان از ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی به عنوان یکی از خروجی های جشنواره خوراک های سنتی نام برد.

همتی برگزاری مسابقه آشپزی، تهیه و توزیع بروشور و کتابچه خوراک های سنتی فارس، برپایی چادر از سوی هر یک از ایلات فارس در طول جشنواره، برگزاری بازی های بومی و محلی فارس، اجرای برنامه نواهای بومی و سنتی فارس، برگزاری نمایشگاه عکس فارس، برپایی غرفه های صنایع دستی، برگزاری مسابقه نقاشی بر روی پارچه با موضوع غذا برای بچه ها و نوجوانان، پرده خوانی و اجرای ورزش های پهلوانی و باستانی را از جمله برنامه های جشنواره ذکر کرد.

وی گفت: با برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی بودجه بندی درهتلداری و همایش علمی با موضوع گردشگری خوراک سعی شده که اهداف آموزشی نیز در جشنواره لحاظ گردد.

به گزارش کد الکترونیک، جشنواره خوراک های سنتی فارس با همکاری میراث فرهنگی فارس و شهرداری شیراز از 25 الی 30 آذر در باغ جنت شیراز برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 839

به "همایش علمی گردشگری خوراک در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش علمی گردشگری خوراک در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید