هدفگذاری 185 هزار هکتار جنگل کاری در برنامه ششم توسعه

به گزارش کد الکترونیک، خبرنگاران/مرکزیرئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در برنامه ششم توسعه ایجاد 185 هزار هکتار عرصه جنگلی در کشور هدفگذاری شده است.

هدفگذاری 185 هزار هکتار جنگل کاری در برنامه ششم توسعه

به گزارش کد الکترونیک، فریبرز غیبی ظهر امروز در جشنواره جنگل بلوط روستای سرسختی شهرستان شازند، اظهار کرد: ذخیره گاه بلوط در کشور حدود 300 تا 400 هزار هکتار است که خطر انقراض بعضی گونه ها را تهدید می نماید. جنگل بلوط در روستای سرسختی نیز به عنوان ییک از ذخیره گاه های مهم کشور باید توسعه آن در دستور کار قرار گیرد و به منظور توسعه آن اعتبار توسعه هزارهکتار جنگل کاری از سوی سازمان تامین خواهد شد.

وی با بیان اینک اضافه نمود: در برنامه ششم توسعه مقرر شده که 815 هزار هکتار جنگل کاری در کشور صورت گیرد که در این راستا سال گذشته در منطقه چپقلی هزار هکتار جنگل کاری صورت گرفت.

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سال گذشته 26 هزار هکتار عرصه جنگلی در کشور ایجاد شد که سال جاری قرار است به 80 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

غیبی اعلام کرد: هزار و 727 درخت انحصاری و ایرانی در کشور وجود دارد که در استان های کشور پراکنده هستند.

به گزارش کد الکترونیک، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جشنواره گفت: از دیدگاه بنده برگزاری این جشنواره یک اعتراض مدنی و علمی و اخلاقی به مسئولانی که در این زمینه کوتاهی هایی انجام داده اند و یک همراهی و همکاری با مسئولان دلسوز در راستای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست این منطقه و شهرستان است.

علی ابراهیمی اعلام کرد: باید از صدور مجوز در مورد برداشت از معادن این منطقه جلوگیری گردد چراکه منافع ملی محیط زیستی و طبیعی باید حفظ گردد و با توجه به اینکه اینگونه اقدامات محیط زندگی مردم را به خطر می انداد در نتیجه برداشت هیچگونه ماده معدنی از این منطقه توجیه ندارد.

به گزارش کد الکترونیک، فرماندار شازند نیز در این جشنواره گفت: نمادهای مختلفی از جمله کارخانه قند، سراب های متعدد، پیست اسکی، صنایع، عسل و... از شهرستان شازند در استان مرکزی و کشور می درخشد همچنین ذخیره گاه جنگلی بلوط به عنوان نمادی دیگر در این شهرستان است که در حال احیا و توسعه است و امیدواریم بتوانیم این نماد را به صندلی اصلی برسانیم.

مصطفی عرب اعلام کرد: دولت فعلی توجه زیادی به محیط زیست دارد که نماد آن احیا شدن دریاچه ارومیه است و امیدواریم اتفاقات خوبی از این قبیل در کشور رخ دهد.

وی اضافه نمود: 35 برنامه فرهنگی و اجتماعی از جمله نخستین جشنواره عسل، نخستین جشنواره آدم برفی، کنسرت های متعدد و ...در شهرستان شازند برگزار شده است.

فرماندار شازند توضیح داد: تقویت انسجام مردم، سمن ها، حوزه دولتی و معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی در این منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 663

به "هدفگذاری 185 هزار هکتار جنگل کاری در برنامه ششم توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدفگذاری 185 هزار هکتار جنگل کاری در برنامه ششم توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید