نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج افتتاح شد

به گزارش کد الکترونیک، نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افتتاح شد.

نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج افتتاح شد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در آیینی با حضور معاونین مالی و عمرانی استاندار، فرماندار شهرستان بویراحمد، مدیرکل امور بانوان استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی استان، رئیس میراث فرهنگی شهرستان بویراحمد و جمعی از هنرمندان صنایع دستی در خیابان گلستان 10 یاسوج افتتاح شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: در این بازارچه 45 غرفه برای عرضه تولیدات هنرمندان صنایع دستی آماده سازی شده که تاکنون 24 غرفه فعال شده است.

محمود باقری اضافه نمود: راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان های کهگیلویه و گچساران نیز در دستور کار بوده و امیدواریم هر چه زودتر با همکاری فرمانداران و شهرداران شاهد افتتاح این بازارچه ها باشیم.

معاون مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: امیدواریم این بازارچه بتواند برندی برای صنایع دستی استان بوده و صندلیی باشد که هنر زنان، دختران و هنرمندان صنایع دستی استان به منصه ظهور برسد.

جعفر گوهرگانی اضافه نمود: این صندلی به صورت موقت به بازارچه دائمی صنایع دستی استان اختصاص یافته و امیدواریم در سال های آینده بتوانیم بازارچه اصلی را در پارک ساحلی یاسوج راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی دارای پیشینه تاریخی است، ابراز کرد: امیدواریم هنرمندان و تولیدنمایندگان صنایع دستی بتوانند از فضای ایجاد شده به نحو احسن برای معرفی و عرضه صنایع دستی استان استفاده نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 241

به "نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی در یاسوج افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید