محققان از نانوجاذب ها برای نفت زدایی در محیط زیست استفاده خواهند کرد

به گزارش کد الکترونیک، دو شرکت خارجی، قراردادی مبنی بر استفاده از نانو جاذب ها برای نفت زدایی از محیط زیست منعقد کردند.

محققان از نانوجاذب ها برای نفت زدایی در محیط زیست استفاده خواهند کرد

به گزارش گروه فناوری کد الکترونیک، شرکت دایرکتا پلاس با انعقاد قراردادی به تصفیه آلودگی نفتی از محیط با استفاده از جاذب حاوی گرافن کمک می کند.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) قرارداد دوم خود را برای محصول تمیزکننده روغن مبتنی بر گرافن دریافت کرد. این قرارداد با شرکت جی اس پی آفشور به ارزش 5 میلیون یورو و مدت زمان هفت سال تدارک دیده شده است.

سکتار که از شرکت های تابعه دایرکتا پلاس است، روی تولید محصولاتی برای تصفیه مایعات حفاری باقی مانده و مخازن، خاک و آب آلوده به نفت و همچنین تمیزکاری مخازن نفت کار می کند. این قرارداد با شرکت جی اس پی آفشور دومین قرارداد برای تصفیه مواد آلوده به نفت است که شرکت دایرکتا پلاس با این شرکت امضا می کند.

جی اس پی پیش از این توافق نامه ای هشت ساله با گروه نفت و گاز رومانی یعنی OMV پتروم امضا کرده بود، شرکتی که از شرکا دایرکتا پلاس است.

جولیو سزارو، مدیرعامل شرکت دایرکتا پلاس می گوید: راهبرد ما، مشارکت با کسب وکار های نوآورنه است تا از گرافن برای بهبود عملکرد محصولات و خدمات استفاده کنند و بتوانند خدمات بهتری به بازار ارائه کنند. این سرمایه گذاری و پیروزی در این قرارداد نمونه ای عالی از چگونگی این کار است.

فناوری Grayfysorber از گرافن برای تصفیه آب های آلوده به مواد هیدروکربنی استفاده می کند. دایرکتا پلاس اعلام کرده که این فناوری می تواند موثرتر از فناوری های رایج باشد و 100 برابر قدرت جذب بیشتری از وزن خود را برای جذب آلاینده های نفتی دارد. این یک محصول تجدیدپذیر، غیراشتعال و با قابلیت استفاده مجدد است.

در طول چند سال گذشته، دایرکتا پلاس روی ساخت جاذب های محیط زیست کار کرده تا بتواند آلاینده های روغنی را از آن بزداید. همچنین این شرکت به دنبال حذف مواد سمی و قابل اشتعال از محیط زیست بوده و قصد دارد تا روغن جذب شده را دوباره بازیافت کند که ماحصل آن فناوری Grafysorber بوده که حاوی نانوساختار های کربنی است که با استفاده از آن، مواد نفتی از آب زدوده می شود.

Grafysorber اولین بار توسط یک شرکت رومانیایی مورداستفاده قرار گرفت که با آن 30 هزار مترمکعب آب آلوده به هیدروکربن های نفتی جمع آوری شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 886

به "محققان از نانوجاذب ها برای نفت زدایی در محیط زیست استفاده خواهند کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان از نانوجاذب ها برای نفت زدایی در محیط زیست استفاده خواهند کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید