قنات ایرانی ثبت جهانی می شود، پیگیری ثبت جاذبه های لوت

به گزارش کد الکترونیک، محمد حسن طالبیان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: امروز شاهد راه اندازی انجمن میراث فرهنگی در استان بوشهر هستیم که به عنوان بیست ویکمین انجمن میراث فرهنگی کشور محسوب می شود.

قنات ایرانی ثبت جهانی می شود، پیگیری ثبت جاذبه های لوت

وی با اشاره به عضویت بیش از 120 هزار نفر در انجمن های میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایام امسال شاهد راه اندازی این انجمن ها در دیگر استان های کشور باشیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت 31 هزار و 700 اثر تاریخی کشور در فهرست آثار ملی، خاطرنشان کرد: 19 اثر تاریخی کشور به ثبت جهانی رسیده است و پرونده قنات ایرانی نیز برای ثبت جهانی آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه 11 قنات کشور در این زمینه به ثبت جهانی می رسد، اضافه کرد: مراحل ثبت 200 هزار هکتار از بیابان دشت لوت نیز به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی کشور در دست پیگیری است.

طالبیان با بیان اینکه جنگ تحمیلی باعث شد تا ثبت جهانی آثار ایران عقب بیافتد، ادامه داد: بندر تاریخی سیراف یکی از 50 اثر کشور است که در فهرست موقت یونسکو قرار گرفته است.

وی با اشاره به شباهت ها بندر تاریخی سیراف در جنوب و روستای ماسوله در شمال کشور، اضافه کرد: سیراف از بنادر قدیمی ایران است که در گذشته رونق بسیار زیادی داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 912

به "قنات ایرانی ثبت جهانی می شود، پیگیری ثبت جاذبه های لوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قنات ایرانی ثبت جهانی می شود، پیگیری ثبت جاذبه های لوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید