فوتبال ایران یک پله در رده بندی باشگاه های آسیا صعود کرد

به گزارش کد الکترونیک، کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال 2017 تا سال 2020 امتیاز باشگاه های آسیایی را که در مسابقات لیگ قهرمانان و AFC کاپ شرکت می نمایند، با فرمول خاصی محاسبه می نماید. جمع امتیازات کشورها در انتها سال 2020 در معین سهمیه کشورها برای لیگ قهرمانان و AFC کاپ سال 2021 نقش پررنگی خواهد داشت.

فوتبال ایران یک پله در رده بندی باشگاه های آسیا صعود کرد

برای سفر با کمترین قیمت تور پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

در تازه ترین رنکینگ اعلام شده با خاتمه مرحله مقدماتی و پلی آف لیگ قهرمانان 2020 آسیا، فوتبال ایران با بردهای استقلال و شهر خودرو و راهیابی به مرحله گروهی این مسابقات، یک پله در جدول امتیازات صعود نموده و با 48.35 امتیاز در صندلی پنجم جای گرفته است.

فرمول امتیازدهی AFC برای باشگاه ها به این شکل است:

حضور در مرحله پلی آف 0.3 امتیاز

برد در مرحله مقدماتی 0.3 امتیاز

برد در مرحله گروهی 3 امتیاز

تساوی در مرحله گروهی یک امتیاز

حضور در مرحله حذفی 3 امتیاز

پیروزی در مرحله حذفی 3 امتیاز

حضور در مرحله بالاتر یک امتیاز

حضور استقلال و شهرخودرو در مرحله پلی آف و کسب 4 پیروزی در این مرحله (در مجموع) باعث شده تا ایران در سال 2020 امتیاز 1.8 را به دست بیاورد که بالاترین امتیاز در میان تیم های حاضر در این مرحله بوده است.

ایران از سال 2017 تا امروز در مجموع 48.35 امتیاز کسب نموده است و با یک پله صعود نسبت به سال 2019، جای کره جنوبی را در رده پنجم گرفته است.

در حال حاضر چین، ژاپن، عربستان و قطر اول تا چهارم هستند. صندلی چین در صدر جدول تغییر ننموده است. قطر با دو پله سقوط به رده چهارم رفته و ژاپن و عربستان هر کدام یک پله صعود نموده اند.

فاصله امتیازی فوتبال ایران با قطر و عربستان چندان زیاد نیست و باتوجه به حضور چهار نماینده کشورمان در مرحله گروهی، می توان امیدوار بود در خاتمه سال 2020 کشورمان به جمع سه تیم برتر هم صعود کند؛ اتفاقی که قطعا می تواند سهمیه بیشتری را برای سال 2021 برای فوتبال باشگاهی ایران در آسیا در پی داشته باشد.

آنالیز جدول زیر نشان می دهد ایران در سال 2018 یعنی سالی که پرسپولیس به فینال آسیا رسید با کسب 19.85 امتیاز، بیشترین امتیاز را در سال های اخیر از آن خود نموده است.

کمترین امتیاز هم به سال 2019 بر می شود که استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی حذف شدند و فقط ذوب آهن به مرحله یک هشتم راه یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 788

به "فوتبال ایران یک پله در رده بندی باشگاه های آسیا صعود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال ایران یک پله در رده بندی باشگاه های آسیا صعود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید