طرح های پژوهشی متناسب با احتیاج ورزش کشور نیست

به گزارش کد الکترونیک، معاون فناوری پژوهشگاه علوم ورزشی معتقد است: نهادها و سازمانهایی که در ارتباط با طرح های پژوهشی فعالیت می نمایند، نتوانسته اند در برطرف نیازهای ورزشی کشور به یک زبان مشترک برسند و هنوز در اجرای طرح های پژوهشی موازی کاری صورت می گیرد.

طرح های پژوهشی متناسب با احتیاج ورزش کشور نیست

محمد شریعت زاده در گفت وگو با کد الکترونیک، اظهار کرد: هر چند در بحث کاربردی کردن پژوهش هایی که در حوزه علوم ورزشی انجام می گردد طی سالهای گذشته کوشش های زیادی اجرا شده تا پژوهش ها همسو با احتیاج ورزش کشور باشد، اما چون در اجرای طرح های پژوهشی ارتباط تنگاتنگی بین سازمانها، ارگانهای مختلف، دانشکده های تربیت بدنی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، فدراسیونها و .... وجود ندارد، هنوز نتوانسته اند در این زمینه به یک درک، فهم و زبان مشترک برسند تا براساس آن احتیاجها و مسائل ورزش را حل نمایند.

وی گفت: اگرچه نسبت به 10 سال گذشته شرایط بهتر شده است و پژوهشگاه کوشش می نماید به سمتی حرکت کند تا دیگر پژوهش برای پژوهش نباشد و در راستای برطرف احتیاجهای ورزش کشور بویژه در بخش همگانی، حرفه ای و قهرمانی گام بردارد، اما هنوز از ایده آل ها فاصله زیادی داریم و ارتباط منسجم و محکمی بین سازمانها و ارگانهایی که طرح های پژوهشی انجام می دهند، وجود ندارد.

معاون فناوری پژوهشگاه علوم ورزشی توضیح داد: در گذشته پژوهش شرایط خوبی نداشت، اما در حال حاضر بسیاری از سازمانها از جمله ادارات کل تربیت بدنی، آموزش و پرورش، بنیاد نخبگان و.... پروژه های سفارش محور به پژوهشگاه می دهند و تمام هزینه های مادی و معنوی آن را نیز خود متقبل می شوند و پژوهشگاه با توجه به احتیاج جامعه پژوهش ها را با بهترین کیفیت انجام و نتایج را در اختیار آنها قرار می دهد. پژوهشگاه طی 2 سال گذشته کوشش نموده ارتباط خود را با سازمانها در انجام طرح های پژوهشی نزدیکتر کند هر چند شرایط راضی نماینده است، اما هنوز با ایده آل ها فاصله زیادی داریم.

شریعت زاده اضافه کرد: هدف پژوهشگاه بر این است تا براساس احتیاجها و توضیح وظایفی که تعریف شده پاسخگوی احتیاج ورزش کشور باشد اما بعضی وقتها موازی کاری سازمانها و ارگانهای مختلف سبب می گردد تا از اهداف خود فاصله بگیرد. احتیاج است این هم افزایی شکل و شمایل بهتری به خود بگیرد و با ایجاد یک دبیرخانه پژوهشی در ورزش کشور، طرح های پژوهشی سازمان یافته تر و متناسب با احتیاج ورزش کشور انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 177

به "طرح های پژوهشی متناسب با احتیاج ورزش کشور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های پژوهشی متناسب با احتیاج ورزش کشور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید