شیطنت درباره تصمیم جدید حقوق بشری اتحادیه اروپا

به گزارش کد الکترونیک، ایندیپندنت در مطلبی نوشت: وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز دوشنبه خود به ریاست جوزپ بورل، رئیس جدید سیاست خارجی این اتحادیه در خصوص تدوین قوانینی برای تحریم افراد متهم به نقض حقوق بشر به توافق رسیدند. طرح کشورهای اروپایی برای تحریم های حقوق بشری مشابه آن چیزی است که هم اکنون در آمریکا به نام قانون ماگنیتسکی اجرا می گردد.

شیطنت درباره تصمیم جدید حقوق بشری اتحادیه اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

این قانون در خصوص مقامات یا افرادی اجرا می گردد که در سراسر دنیا به نقض حقوق بشر متهم شده اند.

قانون ماگنیتسکی در دسامبر 2012 و در دولت باراک اوباما در کنگره آمریکا به تصویب رسید تا مقامات روسیه را به دلیل نقش داشتن در قتل سرگئی ماگنیتسکی در زندانی در مسکو (2009) تحریم نمایند.

ماگنیتسکی حسابداری بود که توانسته بود فساد اقتصادی 230 میلیون دلاری مربوط به مقامات اداره اقتصادیات روسیه را کشف کند اما خود او به فساد متهم شد و به زندان افتاد. او در زندان تا سر حد مرگ کتک خورد و در نهایت جان خود را از دست داد. اما دوست ماگنیتسکی که یک تاجر متولد آمریکا بود، موضوع قتل او را با مقامات آمریکایی عنوان نمود و پایان قانونی به نام او برای تحریم مقامات روسیه تصویب شد.

از سال 2016 این قانون در سراسر دنیا قابل اجرا است و دولت آمریکا می تواند با استناد به آن ناقضان حقوق بشر را تحریم نموده، اموال آنها را توقیف کند و همچنین از ورود آنها به آمریکا جلوگیری کند.

بورل اعلام نموده که 28 کشور اروپایی از تدوین قانونی برای تحریم مقامات متهم به نقض حقوق بشر حمایت می نمایند و قصد دارند نسخه اروپایی قانون ماگنیتسکی را به اجرا درآوردند. او همچنین گفته که همه این کشورها به طور قطع موافق این طرح بوده اند و چنانچه یک کشور هم مخالف بود، این فرایند شروع نمی شد.

ایندیپندنت در ادامه با شیطنت سعی نموده تا این طور وانمود کند که این اقدام اتحادیه اروپا با هدف تحریم مقامات ایرانی مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 718

به "شیطنت درباره تصمیم جدید حقوق بشری اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیطنت درباره تصمیم جدید حقوق بشری اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید