سفر به دور اتاقم ، اثری از نویسنده فرانسوی که 42 روز در خانه محبوس بود

به گزارش کد الکترونیک، سفر به دور اتاقم، روایتی 121 صفحه ای در قطع جیبی است که یک افسر اشراف زاده فرانسوی آن را برایمان تعریف می نماید. چیزی که احتمالا به درد این روزهای خیلی از ما بخورد.

سفر به دور اتاقم ، اثری از نویسنده فرانسوی که 42 روز در خانه محبوس بود

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگار کد الکترونیک، اگزویه دومستر، نویسنده فرانسوی در قرن هجدهم به خاطر دوئل با افسری دیگر محکوم به 42 روز حبس خانگی می شود. شرایطی که بسیاری از ما برای کنترل بیماری همه گیر کرونا، انتخاب نموده ایم و به ناچار باید جوری ماندن در خانه را برای خود تحمل پذیر کنیم.

شیوه دومستر، شیوه ای منحصر به فرد است. او در اتاقش می شود و این بار جور دیگری به آن نگاه می نماید. او که در این 42 روز اجازه خروج از اتاقش را نداشته است، شروع می نماید به نوشتن درباره وسایلی که در اتاق هستند و خاطراتی را که به یادش می آورند و به این طریق، زندگیش را آمیخته با زبانی طنز برای خواننده تعریف می نماید. هرچند که آنچه نویسنده در کتاب تعریف می نماید، ماجرای مو به موی زندگی خودش نیست و روایتش آمیخته با خیالی هنرمندانه است.

او همه را به چنین سفری دعوت می نماید. سفری در محدوده کوچک اطراف. سفری که به قول دومستر نه خرجی دارد، نه خطری و هم فقرا از آن استقبال می نمایند، هم ثروتمندان: هزاران هزار آدمی که پیش از من جرات ننموده بودند پا به چنین سفری بگذارند، دیگرانی که از پسش برنیامده بودند و آنانی که حتی فکر این سفر نیز به سرشان نزده بود، همه و همه به پیروی از من تصمیم مشابهی خواهند گرفت. حتی تنبل ترین آدم روی زمین هم بی لحظه ای تردید، همراه با من قدم در راه خواهد نهاد تا به لذتی نائل شود که نه مشقتی دارد و نه هزینه ای...پس دل به دریا بزنید تا راهی شویم. ای کسانی که به سبب رنج عشق یا فقدان دوستی، خود را در چاردیوار خانه محبوس نموده اید تا از حقارت و جفای مردمان در امان بمانید! جملگی به دنبال من بیایید. بادا که تمام شوربختان، بیماران و بی حوصلگان دنیا در پی من روانه شوند.

پاسکال، ریاضیدان و فیلسوف فرانسوی در قرن هفدهم، جمله ای مشهور دارد. او می گوید تمام رنج های آدمی ناشی از این است که نمی تواند در اتاقی آرام به تنهایی بنشیند. دومستر سعی نموده برای این تنها در اتاق ماندن راهی پیدا نموده است و آن را به دیگران هم پیشنهاد می دهد. وقتی نمی توان بیرون رفت، هنوز هم می توان سفر کرد و اشیا، دستاویز خوبی برای شروع این سفرند.

جدا از این، خواندن این کتاب، خود می تواند راهی برای تحمل پذیر کردن ماندن در خانه باشد؛ روایتی 121 صفحه ای که حال و روز نویسنده اش، شباهت بسیاری با شرایط امروزمان دارد.

کتاب سفر به دور اتاقم از مجموعه کتاب های جیبی نشر ماهی، با ترجمه احمد پرهیزی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 890

به "سفر به دور اتاقم ، اثری از نویسنده فرانسوی که 42 روز در خانه محبوس بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دور اتاقم ، اثری از نویسنده فرانسوی که 42 روز در خانه محبوس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید