سفر به باکو و نکاتی که باید بدانید

به گزارش کد الکترونیک، دانستنی های سفر به باکو

سفر کردن هم آدابی دارد و فقط در بازدید از مکان های دیدنی یک شهر خلاصه نمی گردد. از جاذبه های گردشگری یک شهر تا قوانین آن؛ اینها جوانبی هستند که باید قبل از مسافرت به یاد داشته باشیم و این مسئله مخصوصا زمانیکه بخواهیم به یک کشور دیگر سفر کنیم بیشتر خودش را نشان می دهد. در ادامه با خبرنگاران باشید تا درباره شهر زیبای باکو در آذربایجان و باید و نبایدهای آن بیشتر آشنا شویم:

سفر به باکو و نکاتی که باید بدانید

درباره باکو چه می دانید؟

باکو مرکز کشور آذربایجان و یکی از پر طرفدارترین شهرهای جهانگردی درمیان ایرانی هاست. این شهر به علت همسایگی ایران و نزدیک بودن به آن، نقاط مشترک زیادی با فرهنگ ایران دارد و علاوه بر این یکی از شهرهای خوش آب و هوای منطقه اوراسیا هم هست. زبان رسمی مردم کشور آذربایجان، آذری است اما به علت تاثیری که از همسایه های اطراف خود در دوران مختلف گرفته اند، به زبان روسی و فارسی هم مسلط اند. علاوه بر این بیشتر مردم می توانند انگلیسی هم صحبت نمایند.

همانطور که در یکی از نوشتارهای قبل شرح دادیم، روش های سفر به این شهر متنوع است و حتی می توانید با ماشین شخصی هم به راحتی به این کشور بروید. البته اگر بخواهید با ماشین خودتان به باکو سفر کنید بد نیست بدانید که گاهی ترافیک های بسیار سنگین و خسته نماینده ای دارد که احتمالا کلافه تان می نماید و علاوه بر این مردم این شهر روی قوانین تاکید زیادی دارند و اگر ماشینی در جای اشتباهی پارک شده باشد سریعا جریمه می گردد. پس اگر می خواهید با ماشین شخصی به باکو بروید، این 2 موضوع را از قلم نیاندازید.

هزینه خرید

به طور کلی باکو شهر گرانی نیست و افراد زیادی این شهر را به عنوان یکی از مقاصد خرید خوب و مقرون به صرفه انتخاب می نمایند اما یادتان باشد شما در آن شهر یک مسافر خارجی هستید و مانند هر شهر دیگری در جهان ممکن است که فروشندگان کالایی که می خرید را به قیمت بالاتر از ارزشی که دارند به شما بفروشند بنابراین بهتر است از جاهای مطمئن خرید کنید.

امنیت باکو

شهر باکو و کشور آذربایجان یکی از امن ترین کشورهای منطقه است. آمار جرم و جنایت این کشور پایین است و مردم شهر هم مهمان نواز و محترم و خونگرم هستند و معمولا با گردشگران رفتار خیلی خوبی دارند. شاید یکی از دلایل علاقه مند شدن ایرانی ها به این شهر، همین ویژگی و خصلت شان باشد.

انعام دادن

انعام یکی از سوال هایی است که همواره برای جهانگرد ها در سفر به مکان های مختلف پیش می آید چون موضوعی است که در برخی از فرهنگ ها تعریف نشده است و در برخی فرهنگ ها هم به خوبی جا افتاده است. در خصوص باکو باید گفت که مورد دوم است؛ در واقع دادن انعام دادن نشانه قدردانی و تقریبا یکی از بایدهای باکو است. اگر به رستورانی در این شهر رفتید و خواستید به یکی از پیش خدمت ها انعام دهید، میزان آن، 5 تا 10 درصد صورتحساب است. برای افرادی هم که در هتل و یا فرودگاه چمدانتان را جابه جا می نمایند، 10 مانات (واحد پول آذربایجان) میزان خوبی است.

منبع: virtualtourist.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2153

به "سفر به باکو و نکاتی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به باکو و نکاتی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید