ساختمان های قدیمی همدان ایمنی ندارد

به گزارش کد الکترونیک، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با تأکید بر اینکه ساختمان های قدیمی همدان ایمنی ندارد، گفت: ساختمان هایی که قبل از تأسیس سازمان نظام مهندسی ساخته شده مشابه ساختمان های امروزی نیستند و مدیریتی در آنها وجود ندارد.

ساختمان های قدیمی همدان ایمنی ندارد

رضا مقصودخواه در گفت وگو با کد الکترونیک، با اشاره به اینکه مبحث 22 مقررات ملی ساختمان اجرا نمی گردد، اضافه کرد: این مبحث به نظام مهندسی اجازه ورود به ساختمان هایی که از گذشته ساخته شده و دارای سکنه هستند، می دهد اما متأسفانه این مبحث خیلی فعال نشده است.

وی توضیح داد: ساختمان هایی که ساخته می شوند احتیاج به مراقبت دارند و باید بازدید دوره ای شوند که مبحث 22 مقررات ملی ساختمان به این موضوع یاری می نماید اما متأسفانه بهره برداران اماکن شخصی و مراکز خرید اجازه ورود به نظام مهندسی نمی دهند و امیدواریم با اجرایی شدن این مبحث بتوانیم در ساختمان های قدیمی نیز ورود کنیم.

مقصودخواه با بیان اینکه در شهر همدان کمترین تخلفات ساخت وساز صورت می گیرد، اضافه کرد: 99 درصد ساختمان ها دقیقا براساس نقشه اولیه کار می شوند و کسی که تخلف کند دستور توقف داده می گردد.

همدان بهترین ساختمان های کشور را از نظر ایمنی آتش نشانی دارد

وی اظهار کرد: کیفیت ساختمان ها به چند بخش طراحی و نظارت تقسیم می گردد به طوریکه در بخش طراحی مصالح و مشخصات باید به روش های مهندسی و به روز تهیه و روش هایی که در طرح آمده است، به درستی اجرا گردد.

عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان با اشاره به اینکه استاندارد باید کیفیت مصالح را تأیید کند، تأکید کرد: استاندارد باید در فراوری مصالح کنترل مداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان سازی کار تیمی است، درباره وضعیت ساختمان های همدان از نظر ایمنی آتش سوزی، یادآور شد: سازمان نظام مهندسی همدان در راستای ایمنی ساختمان ها، از سال 85 با سازمان آتش نشانی همکاری نموده و در هر ساختمانی که جدید ساخته می گردد باید جعبه های آتش نشانی و کپسول های اطفای حریق نصب گردد به طوریکه همدان بهترین ساختمان های کشور را از نظر ایمنی آتش نشانی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 180

به "ساختمان های قدیمی همدان ایمنی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های قدیمی همدان ایمنی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید