رکوردشکنی چین در فراوری مقالات هوش مصنوعی

به گزارش کد الکترونیک، یک پژوهش جدید نشان می دهد که فراوری مقالات تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی در چین به زودی از ایالات متحده سبقت می گیرد. این یافته نشان می دهد که برنامه چین برای گسترش توانایی هوش مصنوعی با یاری سرمایه گذاری سخاوتمندانه دولت در بخش های تأسیسات آموزشی و صنایع خصوصی، تامین می گردد.

رکوردشکنی چین در فراوری مقالات هوش مصنوعی

اما تحقیقات جدید موسسه Allen Institute of Intelligence (AI2) در سیاتل برای اندازه گیری تعداد این مقاله ها نشان داد که با وجود جعلی بودن بسیاری از مقالات چینی ها، اما باز هم تعداد مقالات ارزشمند چینی کم نیست. پس از تجزیه و تحلیل بیش از دو میلیون مقاله مبتنی بر هوش مصنوعی، که تا انتها سال 2018، منتشر شده این موسسه متوجه شد که چین در حال آماده شدن برای غلبه بر ایالات متحده طی امسال است.

اورن اتزیونی، استاد علوم رایانه و مدیر عامل موسسه آلن، در این خصوص گفت: این تحقیق نشان می دهد چین از کلیشه های خود فاصله گرفته و پیشرفتی شگفت انگیز را تجربه می نماید.واضح است که کیفیت مقالات چینی بسیار بالاتر از حد انتظار است.

همه این نتایج در شرایطی منتشر می گردد که در ماه گذشته، رئیس جمهور ایالات متحده؛ دونالد ترامپ یک دستورالعمل اجرایی را به منظور تحکیم سرمایه گذاری در حوزه هوش مصنوعی امضا کرد، کشورهای دیگری نیز برای پژوهش هوش مصنوعی کوشش می نمایند. برای مثال سرمایه گذاری دولتی 20 میلیون دلاری (در استرالیا و دانمارک) و سرمایه گذاری خیره نماینده نزدیک به 2 میلیارد دلاری (در کره جنوبی).با همه این ها بازهم چین قوی ترین رقیب ایالات متحده ارزیابی می گردد.

با تور چین همراه بشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 213

به "رکوردشکنی چین در فراوری مقالات هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی چین در فراوری مقالات هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید