روستای سوکهریز ؛از بکرترین منطقه ها و روستاهای زنجان، عکس

به گزارش کد الکترونیک، سوکهریز از بکرترین منطقه ها و روستاهای هدف گردشگری استان زنجان است. باغهای انگور ودرختان میوه در زمینهای هموار و کوههای بسیار زیبا این روستا را از نظر اقلیمی منحصر بفرد نموده است.

روستای سوکهریز ؛از بکرترین منطقه ها و روستاهای زنجان، عکس

چهارفصل بودن این روستا درماه های مختلف سال بسیاری رابه این روستا می کشاند. مردم این روستا همه محصولات را بطور مستقیم کنار جاده به فروش می گذارند. بعلاوه آب و هوای دل انگیز این منطقه موجب شده که اشخاصی که عاشق طبیعت هستند ویلایی بنا نمایند که هنگام استراحت و فرار از هیاهوی شهر به این منطقه پناه ببرند. رفتن به این طبیعت بکرحتما خاطره خوشی را به همراه خواهد داشت.

یکی از جاذبه های گردشگری که مسافران را از جاهای مختلف ایران به شهر خرمدره می کشاند جاده توریستی سوکهریز می باشد که با جاذبه های طبیعی هر بیننده ای را به خود جلب می نماید.

آب و هوای بسیار مطلوب و مطبوع و بعلاوه وجود مزارع و باغات میوه در اطراف این جاده بر زیبائی آن می افزاید. وجود تفرجگاه ها و سفرخانه های سنتی از دیگر مزایای این جاده توریستی می باشد. این جاده با کوچه باغ های فراوان و بعلاوه فروش انواع محصولات ارگانیک دامی و کشاورزی در حاشیه جاده میزبان مسافران و گردشگران است. این جهت سرسبز و زیبا در فصل تابستان کاملا خنک و دلچسب می است و مسافران برای فرار از گرمای تابستان به این مکان تفریحی مسافرت می نمایند.

جشنواره ترش و شیرین (محصول انگور)

جشنواره ترش و شیرین به مناسبت فصل برداشت محصول انگور در روستای گردشگری سوکهریز در اواخر مرداد ماه برگزار می گردد. نخستین جشنواره ترش و شیرین از 16 تا 18 شهریور 96 با اهداف مختلف از جمله توسعه توریسم روستایی، معرفی برترین و باکیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی به وسیله جذب سرمایه گذار خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط روستاییان و ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، حفظ، صرفه جویی و فرهنگ سازی در زمینه منابع طبیعی، در منطقه توریستی داسداران شهرستان خرمدره برگزار گردید.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1884

به "روستای سوکهریز ؛از بکرترین منطقه ها و روستاهای زنجان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سوکهریز ؛از بکرترین منطقه ها و روستاهای زنجان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید