رشد 30 درصدی فراوری پنبه در کشور

به گزارش کد الکترونیک، رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: سال گذشته با رشد 30 درصدی فراوری پنبه، در مجموع 60 تا 70 هزار تن پنبه در کشور برداشت شد.

رشد 30 درصدی فراوری پنبه در کشور

محمدجعفر شهلایی نژاد رئیس انجمن صنایع نساجی ایران در گفت وگو با خبرنگار ، با اشاره به فراوری پنبه در کشور، گفت: فراوری پنبه سال جاری به کمتر از 60 هزار تن رسیده است که نسبت به سال گذشته بهبود یافته است و البته توانستیم بیشتر از گذشته فراوری کنیم.

او با تاکید بر اینکه سال گذشته با رشد 30 درصدی فراوری پنبه، در مجموع 60 تا 70 هزار تن پنبه در کشور برداشت شد، گفت: این میزان فراوری کافی نیست و باید بتوانیم میزان فراوری را افزایش دهیم.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران اضافه کرد: ما از حامیان افزایش فراوریات داخلی هستیم و هر چه بیشتر فراوری افزایش یابد، فراورینمایندگان با توان بیشتری احتیاج داخل را تأمین خواهند کرد.

شهلایی نژاد با اشاره به مسائل صنعت نساجی، گفت: به دلیل وجود مالیات در واردات بیشتر افراد به قاچاق روی می آورند و از این رو این پدیده در کشور رو به افزایش است.

رئیس انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه باید از پنبه کاران حمایت گردد، گفت: پنبه کاران احتیاج به حمایت دارند تا بتوانند این محصول را فراوری نمایند. با این حال در فراوری این کالا مسائلی وجود دارد و زمین های کشاورزی کوچک هستند. علاوه بر این مافیای پنبه یکی از بزرگترین مسائل این حوزه هستند، در شرایط کنونی باید پنبه با قیمت مناسب از کشاورز خریداری و با قیمت منطقی به متقاضیان فروخته گردد، اما متأسفانه در کشور ما این چرخه معیوب است.

به گفته این مقام مسئول، توان ظرفیتی کشور در فراوری نخ محدود است، چرا که امکانات لازم برای افزایش فراوری وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1032

به "رشد 30 درصدی فراوری پنبه در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 30 درصدی فراوری پنبه در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید