دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجب کاهش علایم آسم می شوند

به گزارش کد الکترونیک، محققان آمریکایی دریافتند دستگاه های تصفیه هوای خانگی توانایی کاهش آلودگی های هوا را به میزان قابل توجهی دارند و موجب کاهش علایم آسم در طول روز می شوند.

دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجب کاهش علایم آسم می شوند

به گزارش کد الکترونیک، این تحقیقات با یاری 116 کودک 6 تا 12 ساله انجام گرفت که در 41 منزل مسکونی با بزرگسالان سیگاری زندگی می نمایند.

در اختیار هر خانواده دو دستگاه تصفیه هوا نهاده شد که یکی در اتاق خواب و دیگری در اتاق نشیمن نصب شد. بر اساس این تحقیقات دستگاه های خانگی تصفیه هوا با وجود پاکسازی آلودگی ها، توانایی فیلتر کردن و کاهش میزان نیکوتین موجود در هوا را ندارند و در نتیجه تمام عوارض جانبی تنفس دود دست دوم سیگار را مرتفع نمی نمایند.

به اعتقاد محققان، بهترین راه حل جلوگیری از بروز عوارض استشمام دود دست دوم سیگار، اجتناب از سیگار کشیدن در محیط خانه است.

دستگاه های تصفیه هوای خانگی با وجود کارآیی بالا در پاکسازی آلودگی های هوا، یک راه حل موقتی محسوب می شوند و هرگز قابلیت جایگزینی با محیط بدون سیگار را ندارند. با این حال این تحقیقات نشان می دهد دستگاه های تصفیه هوا در کاهش علائم آسم به ویژه در بچه ها موثر هستند.

آسم یک بیماری شایع و غیرمسری است که در آن مجاری تنفسی ملتهب شده و ورود و خروج هوا سخت می گردد. مرگ ناشی از آسم بیشتر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ می دهد.

استنشاق دود سیگار، مواد شیمیایی و تحریک نماینده و هوای آلوده، سبب تحریک راه های هوایی و واکنش های آلرژیک می گردد.

نگهداری حیوانات خانگی و به طور کلی تماس با موی حیوانات، استفاده از لباس های پوست و پشم طبیعی، گرد و غبار موجود در خانه و مبلمان، دود ناشی از تنباکو، آلودگی هوا، انواع محرک های شیمیایی، لوازم بهداشتی شیمیایی و انواع آلرژن مانند گرده از جمله محرک های بیماری آسم هستند.

حملات آسم به صورت تنگی نفس و خس خس سینه بروز می نماید. در این بیماری مزمن، پوشش لوله های برونش متورم م شوند، مجاری تنفسی تنگ شده و جریان هوای داخل و خارج شده از ریه کاهش می یابد.

علل آسم به طور کامل شناخته شده نیست ولی عواملی مانند مواد حساسیت زا، دود سیگار و مواد شیمیایی سبب تحریک این عارضه می شوند.

مرگ های ناشی از آسم بیشتر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ می دهند.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1665

به "دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجب کاهش علایم آسم می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه های تصفیه هوای خانگی موجب کاهش علایم آسم می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید