درخواست چین از آمریکا درباره ایران

به گزارش کد الکترونیک، ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امورخارجه چین با اعلام اینکه اقدامات آمریکا دلیل اصلی وضعیت کنونی برجام است، تاکید نمود: اجرای کامل و موثر این توافق، تنها راه کاهش تنش ها و زیربنایی برای حل وفصل مسائل دیگر است.

درخواست چین از آمریکا درباره ایران

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

گنگ شوآنگ در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط نیروهای انگلیس در جبل الطارق گفت: ما بر این باوریم که در روابط بین کشورها تمامی آنها باید از حقوق بین الملل و قوانین اولیه ای که روابط بین المللی را معین می نمایند، پیروی نمایند. ما امیدواریم که طرف های مربوطه اقدامات مناسبی برای جلوگیری از تنش انجام دهند و به طور مشترک از امنیت تامین انرژی در سطح بین المللی محافظت نمایند. این نه تنها به نفع خاورمیانه، بلکه منفعت مشترک جامعه بین الملل است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه چین، وی در پاسخ به سوالی درباره عبور ایران از بعضی محدودیت های معین شده در برجام و ابراز نگرانی طرف های اروپایی توافق از این تصمیم ایران گفت: طرف های برجام، شامل کشورهای اروپایی در ارتباط با تنش های کنونی پیرامون اجرای این توافق کوشش هایی را برای برقراری آرامش و تسهیل مذاکرات انجام داده اند. چین به شدت نگران این وضعیت است. ما برای کاهش این تنش ها ارتباط نزدیک خود را با طرف های مربوطه حفظ نموده ایم و با آنها درتعامل هستیم.

وی اضافه کرد: باور اصولی ما این است که اجرای کامل وموثر برجام طبق الزامات قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تنها راه منطقی و معتبر برای برطرف تنش ها و حل موضوع هسته ای ایران است. این، همچنین به ایجاد شرایط حل وفصل مسائل دیگر به وسیله مذاکرات برابر یاری خواهد نمود. در شرایط کنونی طرف ها باید خونسرد و خویشتن دار باشند و طبق چارچوب برجام به وسیله گفت وگو عمل نمایند. تمامی طرف ها همچنین باید مسئولیت خود را انجام دهند تا توازن حقوق و الزامات طرفین ذیل برجام تضمین و توافق موثر واقع گردد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین توضیح داد: اجازه دهید این نکته را بگویم که استراتژی فشار حداکثری آمریکا بر ایران ریشه اتفاقات اخیر و به وجود آمدن شرایط کنونی پیرامون موضوع هسته ای ایران است. طبق یک ضرب المثل چینی هیچ کس نمی تواند یک گره کور را باز کند جز آن کسی که گره را زده است. ما امیدواریم که واشنگتن دست از رفتار غلطش بردارد، به حقوق و منافع مشروع دیگر طرف ها احترام بگذارد، دست از تخریب برجام بردارد و برای یک راهکار دیپلماتیک و سیاسی کوشش کند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 314

به "درخواست چین از آمریکا درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از آمریکا درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید