خونتای تایلند: کاروان یینگلاک شیناواترا در مرز کامبوج رصد شده است

به گزارش کد الکترونیک، معاون رئیس دولت خونتای تایلند امروز (آدینه) خاطرنشان کرد، کاروانی که احتمال می رود حامل نخست وزیر فراری این کشور باشد، آخرین بار در یک ایست بازرسی در نزدیکی مرز کامبوج دیده شده است.

خونتای تایلند: کاروان یینگلاک شیناواترا در مرز کامبوج رصد شده است

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش کد الکترونیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، یینگلاک شیناواترا، اولین نخست وزیر زن تایلند که دولتش در سال 2014 طی کودتایی نظامی سرنگون شد، ماه گذشته در روز اعلام حکم دادگاه درباره پرونده قصور مجرمانه وی، ناپدید شد.

وی از آن روز تا کنون در انظار عمومی ظاهر نشده اما گزارش های متعددی مبنی بر پیوستن او به برادرش، تاکسین شیناواترا در دوبی، وجود دارد.

ارتش تایلند گفته است تعیین نبوده که وی برای فرار برنامه ریزی نموده اما باور این ادعا برای مفسران و تعداد زیادی از مردم این کشور سخت است، چرا که یینگلاک تحت نظارت شبانه روزی بوده و پیوسته از این موضوع شکایت داشته است.

پراویت وونگسوون، معاون رئیس جمهور تایلند گزارش های تازه ای از تحقیقات درباره پرونده فرار یینگلاک ارائه کرد و گفت کاروان حامل وی آخرین بار در تصاویر ضبط شده از دوربین های مدار بسته در یک ایست بازرسی در استان ساکائو که با کامبوج مرز مشترک دارد، دیده شده است.

وی بدون اشاره به اینکه آیا اتومبیل مربوطه توسط سربازان بازرسی شده، گفت: فیلم ضبط شده از دوربین مدار بسته، در ایست بازرسی ساکائو به سرانجام می رسد و کاروان آنان را در ایست بارسی مرزی نشان نمی دهد.

این نخستین تاییدیه رسمی مسئولان درباره فرار یینگلاک است.

ارتش تایلند و مقامات حزب فیو تای گزارش های متناقضی از راستا فرار یینگلاک ارائه نموده اند. یک مقام ارشد نظامی نیز گفته که وی با یک جت اختصاصی مستقیما به سنگاپور رفته و سپس به دوبی گریخته است.

اعضای حزب یینگلاک گفته اند، وی با خودرو یا قایق به کامبوج و از آنجا با هواپیمای اختصاصی به سنگاپور و سپس به دوبی گریخته است.

دولت کامبوج تا کنون هیچ نظر آشکاری درباره ورود یینگلاک به خاک این کشور ارائه ننموده است.

ارتش تایلند پس از فرار یینگلاک هدف نقدها شدید تعدادی از متحدان محافظه کار خود قرار گرفته که چگونه نظام مقتدر آن ها به وی اجازه فرار داده است.

فرار یینگلاک از کامبوج همچنان رسوایی به دنبال خواهد داشت چرا که خاستگاه رهبری ارتش تایلند، گروهی نظامی به نام ببرهای شرقی است که بنیان قدرت آن در منطقه مرزی کامبوج و تایلند واقع شده است.

تحلیلگران معتقدند رهبری ارتش تایلند از تقدس یافتن یینگلاک و احیای حمایت ها از وی پس از زندانی شدن او نگران بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 597

به "خونتای تایلند: کاروان یینگلاک شیناواترا در مرز کامبوج رصد شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خونتای تایلند: کاروان یینگلاک شیناواترا در مرز کامبوج رصد شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید