خسارت 26 هزار میلیارد تومانی در یک ماه

به گزارش کد الکترونیک، هوشیار فقیهی، معاون مالی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه 57 گروه از اصناف برای اینکه مشمول دریافت تسهیلات و حمایت های دولتی شوند، از سوی اتاق اصناف شناسایی شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر 25 رسته از این 57 گروه برای دریافت تسهیلات با سود 12 درصد از سوی دولت انتخاب شدند که کافی شاپ ها، تالارها، آرایشگاه ها، واحدهای پوشاک و کیف و کفش از جمله آنها بودند.

خسارت 26 هزار میلیارد تومانی در یک ماه

به گفته وی بر اساس برآوردها هزینه ماهانه اداره کردن 25 رسته یاد شده 14 هزار و 300 میلیارد تومان بوده است. هزینه ماهانه اداره کردن یا خسارت وارد شده به 32 گروه دیگر هم 12 هزار و 200 میلیارد تومان برآورد شده که تا به امروز برای آن ها تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است.

معاون مالی و برنامه ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه هدف اصلی اتاق اصناف حفظ اشتغال واحدها بوده است، توضیح داد: در این راستا در ماه های گذشته اتاق اصناف ایران در زمینه معافیت های مربوط به بیمه و مالیات از دولت درخواست های داشته است، چرا که رقم قابل توجهی از شاغلان کشور در این بخش ها فعالیت می نمایند. البته با توجه به شرایط فعلی محدودیت هایی در زمینه ارائه یاری های دولتی وجود داشته است و امیدواریم با بازگشایی واحدها اشتغال موجود در این بخش ها حفظ گردد.

به گفته فقیهی در حال حاضر حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر در بخش های غیرمشمول تسهیلات و حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در بخش های مشمول شاغل هستند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1262

به "خسارت 26 هزار میلیارد تومانی در یک ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 26 هزار میلیارد تومانی در یک ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید