تولید کامیون هیدروژنی قدرتمند توسط تویوتا و هینو

به گزارش کد الکترونیک، شرکت تویوتا از همکاری با هینو موتورز برای تولید کامیون های هیدروژنی قدرتمند خبر داده است. تویوتا برنامه هایی برای تولید تراکتورهای برقی نیز در آینده دارد.

تولید کامیون هیدروژنی قدرتمند توسط تویوتا و هینو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی کد الکترونیک به نقل از نیواطلس، تویوتا هدف از اجرای این طرح را کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و به خصوص دی اکسیدکربن دانسته است. تویوتا قصد دارد تا سال 2050 تا 90 درصد از میزان انتشار گازهای گلخانه ای خودروهای خود بکاهد.

با توجه به اینکه 60 درصد از کل گاز دی اکسیدکربن خودروها در ژاپن مربوط به کامیون های سنگین است، تویوتا امیدوار است با تولید کامیون های برقی و هیدروژنی تا حدی از این مشکل بکاهد.

علاوه بر تولید کامیون های برقی، ساخت کامیون های هیدروژنی هم به علت امکان طی مسافت طولانی با یک بار سوخت گیری و نیز امکان سوخت گیری سریع جذابیت های خاص خود را دارد.

کامیون هیدروژن سوز تویوتا 25 تنی است و 11.9 متر طول دارد و دارای مخزن سوخت هیدروژنی بزرگی است که در کنار یک بسته باتری لیتیومی انرژی لازم برای حرکت این کامیون را تامین می کند. انتظار می رود این کامیون با یک بار شارژ مخزن هیدروژن بتواند مسافتی 600 کیلومتری را طی کند. تنها ماده زائد بر جای مانده از سوختن هیدروژن آب است که تاثیر منفی بر کیفیت هوا ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1023

به "تولید کامیون هیدروژنی قدرتمند توسط تویوتا و هینو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید کامیون هیدروژنی قدرتمند توسط تویوتا و هینو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید