تمام اردوها، همایش ها و مسابقات ورزشی دانش آموزان لغو شده است

به گزارش کد الکترونیک، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام اردوها، همایش ها و مسابقات ورزشی دانش آموزان لغو شده است، گفت: از ظرفیت فضای مجازی و رسانه ها برای آموزش استفاده خواهد شد.

تمام اردوها، همایش ها و مسابقات ورزشی دانش آموزان لغو شده است

به گزارش گروه اجتماعی کد الکترونیک، مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در دومین جلسه ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس که در سالن کنفرانس این معاونت برگزار گردید، اظهار کرد: کمیته های این ستاد باید اقدامات لازم را برای پیشگیری و کنترل پیش بینی و موارد را در ستاد مطرح نمایند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: بخشی از کار ها را دفتر امور سلامت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیگیری نموده است.

حمیدی با بیان اینکه برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس محتوا تهیه شده است، گفت: در حال حاضر بهترین کار این است که در کمیته های ستاد، آموزشی که باید در استان ها انجام بگیرد، تدوین و برنامه ریزی گردد.

وی با اشاره به تماس تلفنی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان قم داشته است، اظهار کرد: مراکز آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ها در قم تا خاتمه هفته تعطیل شده است و ان شاءالله بتوانیم همکاری های لازم را با استان قم داشته باشیم تا این بحران را پشت سر بگذرانیم.

حمیدی با اشاره به جلسه شورای عالی امنیت با حضور رئیس جمهور، گفت: ستادی به عنوان ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا متشکل از وزرای کشور، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کل نیرو های مسلح، دادستان کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صدا و سیما، رئیس سازمان حج و زیارت، سخنگوی دولت و فرمانده نیروی انتظامی برگزار می گردد تا درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی، رسانه ملی و شبکه های اجتماعی برای آموزش استفاده گردد، ادامه داد: نمایندگان معاون آموزش ابتدایی و معاون آموزش متوسطه در ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس باید برای دانش آموزانی که به دلیل سرماخوردگی فصلی در منزل استراحت می نمایند، برنامه ای برای جبران ساعت درسی و آموزشی آنان درنظر بگیرند.

حمیدی با تأکید بر اینکه اگر قرار است مددکاری به دانش آموز برسد باید در مدرسه انجام بگیرد، اضافه نمود: بخشنامه ای به مدارس ارسال شده است که حاوی دستورالعمل مقابله با عفونت های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش اعلام نمود: واحد ارزیابی و حراست در آموزش و پرورش نظارت بر اجرای دستورالعمل ها را برعهده خواهند داشت.

وی با اشاره به تغذیه مناسب برای پیشگیری از کرونا ویروس، اظهار کرد: برای رعایت موارد تغذیه ای دستورالعملی در حال تهیه و تدوین است که پس از آنالیز های لازم به مدارس ارسال خواهد شد.

حمیدی با بیان اینکه تمامی اردوها، همایش ها و مسابقات ورزشی لغو شده است، اظهار کرد: این اقدامات و تعطیلی مدارس در بعضی از استان ها برای این بوده تا از دانش آموزان در مقابل کرونا ویروس محافظت شوند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت محتوا های آموزشی و تصویری، گفت: باید برنامه های تولیدی با ادبیات و بوم مدرسه و دانش آموز و مناسب با مقاطع تحصیلی برای آموزش دانش آموزان و معلمان تهیه گردد.

ستاد پیشگیری وکنترل کرونا ویروس در چهار کمیته آموزش، علمی، تجهیز، بهسازی و بهداشت محیط و همچنین مستندسازی و اطلاع رسانی اقدامات لازم را پیش بینی و پیگیری خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 943

به "تمام اردوها، همایش ها و مسابقات ورزشی دانش آموزان لغو شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام اردوها، همایش ها و مسابقات ورزشی دانش آموزان لغو شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید