تاب آوری در شهر های در حال توسعه مهم تر است

به گزارش کد الکترونیک، مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: موضوع تاب آوری و توجه به آن در شهر های در حال توسعه اهمیت بیشتری دارد.

تاب آوری در شهر های در حال توسعه مهم تر است

به گزارش گروه اجتماعی کد الکترونیک، رضا کرمی محمدی مدیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست علمی تخصصی شهر های زیست پذیر و تاب آور که در حاشیه مراسم جایزه خشت طلایی تهران برگزار گردید، گفت: بحث تاب آوری و هوشمندسازی دو ضرورت برای شهر های در حال توسعه است.

وی اضافه نمود: بیشتر تمرکز من بر روی تاب آوری است، زیرا ما که در حال توسعه هستیم تاب آوری مانع از عقبگرد می شود.

کرمی محمدی ادامه داد: اگر شهری تاب آور نباشد می تواند جلوی رشد و توسعه شه ها را گرفته و نگذارد راستا توسعه طی شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران، گفت: اقتصاد مقاومتی نمونه ای تاب آوری است و برای این امر نیازمند آن هستیم که هم زیرساخت ها و هم رو بنا ها تاب آور باشند.

وی اضافه نمود: جلوگیری از غفلت از مخاطرات یکی از مباحثی است که در تاب آوری به آن توجه می شود یعنی به فرد یاری میکند تا آمادگی وقوع مخاطرات را داشته باشد.

کرمی محمدی ادامه داد: برای مثال شما در مسافرت به سر می برید بدون آنکه حواستان باشد ماشین پنجره می شود حالا اگر زاپاس همراهتان نباشد یا اگر سرعت شما زیاد باشد یا اینکه شما نتوانید ماشین را درست کنترل کنید این ها می شود عدم تاب آوری.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: تاب آوری ابعاد مختلفی دارد که ما موضوع اصلی مان مخاطرات طبیعی است که شهر ها را تهدید می نماید که در تهران سه موضوع زلزله سیل و فرونشست سه مخاطره با احتمال وقوع بالا است.

وی اضافه نمود: تاب آوری تهران و هر شهری بسته به عملکرد مدیران آن شهر باز می شود و هر شهری براساس آن زیرساخت هایی که دارد می تواند در هر مخاطره تاب بیاورد یا خیر.

کرمی محمدی گفت: وقتی زلزله ملارد رخ داد مردم تهران در چند ده کیلومتری کانون زلزله تاب آور نبودند و به خیابان ها ریختند و باعث وقوع ترافیک و راهبندان شدند و جالب است که حتی 50 نفر به خاطر آلودگی هوای بیشتری که آن شب فراوری شد فردای آن روز بیشتر از روز های قبل فوت کردند.

وی اضافه نمود در تهران سامانه ای نصب شده است که به جهت افزایش تاب آوری شهر تهران چند ثانیه زودتر وقوع زلزله را اعلام می نماید تا فرصت بسته شدن شیر های گاز فراهم شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 666

به "تاب آوری در شهر های در حال توسعه مهم تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاب آوری در شهر های در حال توسعه مهم تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید