به این 6 دلیل از مسقط دیدن می کنید!

به گزارش کد الکترونیک، در مقایسه با همسایه های زرق و برق دار اماراتی اش مثل دبی و ابوظبی، مسقط (Muscat) پایتخت عمان، پر از هوای تازه و نسیم تازه دریایی برای تنفس و لذت بردن است. مسقط به خاطر غذای دریایی عالی و زیبایی خیره کننده اش معروف است اما این شهر بندری در خلیج عمان بوسیله کوه های خشک هاجر محاصره شده است و این به آن معناست که شما می توانید در سپیده دم به بیابان ها سفر کنید و در موقع غروب خورشید دلفین ها را ببینید و در این میان از مهمان نوازی پر حرارت عمانی ها هم لذت ببرید. جاذبه های گردشگری مسقط بسیارند و در اینجا خبرنگاران به شما 6 دلیلی که باید برای دیدن مسقط برنامه ریزی کنید، معرفی می نماید:

به این 6 دلیل از مسقط دیدن می کنید!

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری مسقط

1- امتحان کردن مهارت های مبادله کالا

شهر مسقط، شهری پر پیچ و خم از جواهرات، سرامیک و سوغاتی هایی با تم شتر است. بهترین چیزی که در آنجا می توانید خریداری کنید، پشم نرم و کره ای مانند لاما و طلا و جواهرات نفیس و دلپسند است. در این شهر بیشتر مغازه ها برای مبادله کالا آماده همکاری هستند اما فضای کمتری برای مبادله جواهرات وجود دارد. اگر در این موضوع تازه کار بودید، بهتر است که با وزن های کمتر آغاز کنید.

2- دیدن مساجد جالب توجه

در طول 45 سال، سلطان قابوس عمان، ثروت و نامش را به تعداد زیادی از بهترین سازه های مسقط قرض داده است. اما قابل توجه ترین آنها، مسجد بزرگ سلطان قابوس است که به خاطر مناره ها و گنبد طلایی 50 متری اش زبانزد است. ورودی هال مردان که با فرش های ایرانی و لوسترهای بسیار بزرگ تزیین شده است، خیره نماینده است. هنگام ورود، مردان باید لباس های آستین بلند با شلوار بپوشند و خانم ها هم باید موی سر و از گردن تا زانوهایشان پوشیده باشد.

3-دیدن گذشته غنی ای از عمانی ها

خنجرها و شمشیرها، میراث عمده عمانی ها هستند اما امروزه فقط برخی از عمانی ها حق پوشیدن خنجر را دارند. پیشنهاد می کنیم به موزه Bait Al Zubair سر بزنید و گنجینه ای از این میراث ها را در آنجا ببینید. برای اقامت در پایتخت به صفحه رزرو هتل مسقط بروید.

4- تازه ترین غذای دریایی خلیج

در حالیکه گوشت گریل شده، هوموس و نان های تازه ممکن است در رستوران های زیادی دیده شوند، اما مسقط بدون شک شهر مورد علاقه عاشقان غذای دریایی است. بشقابهای دریایی ای که فوق العاده هستند و حتما باید امتحان کنید، کاری شاه ماهی، تکه های ماهی دریایی که در نارگیل، زردچوبه، زنجبیل و سیر خوابانده شده هستند. رستوران Blue Marlin restaurant هم یکی از آن رستوران هایی است که در سفر به مسقط می تواند تجربه خوشی از غذا خوردن را برایتان رقم بزند.

5- دیدن معماری مدرن مجلل

برای آغاز پیشنهاد می کنیم از معماری کاخ ال عالم (Al Alam) آغاز کنید که اقامتگاهی درخشان به رنگ طلایی و آبی است. بعد از آن، سری به خانه اپرای سلطنتی (Royal Opera House) بزنید و ترکیبی از مرمرهای عمانی و ایتالیایی را ببینید. حتی ارزشش را دارد که سری هم به هتل های لوکس مثل کاخ هتل ال بوستان (Al-Bustan Palace) بزنید.

6- از دلفین های جست و خیز کنان لذت ببرید

در تور خلیج عمان، دلفین های آکروبات باز را ببینید و آنها را تشویق کنید. این دلفین ها به خاطر جست و خیزهای زیادشان در هوا در حالیکه ساردین شکار می نمایند معروف هستند. آبهای آبی عمان، هر 2 ساعت یکبار تور کشتی را برگزار می نمایند و بنابراین شانس دیدن این موجودات باهوش و فوق العاده، در آب بسیار زیاد است.

منیع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 590

به "به این 6 دلیل از مسقط دیدن می کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 6 دلیل از مسقط دیدن می کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید