با زنان الهام بخش ناسا آشنا شوید

به گزارش کد الکترونیک، ناسا به مناسبت هفته جهانی فضا تصاویری از بعضی زنان مشغول در این سازمان را در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت: با تعدادی از زنان که به ما انگیزه می دهند تا در پی کاوش ستاره ها باشیم، آشنا شوید.

با زنان الهام بخش ناسا آشنا شوید

این هفته، هفته دنیای فضا و جشن دنیای اکتشاف است و موضوع سال جاری هم زنان در فضا است و طی آن از زنان سراسر دنیا که درک ما از دنیا را توسعه می دهند، تجلیل می گردد. زنان بیش از 60 سال است که سبب ارتقا و پیشرفت ناسا شده اند. در اینجا به معرفی بعضی از زنان و کارهایی که آنها نموده اند می پردازیم.

1. جسیکا میر

در این تصویر فضانورد جسیکا میر(Jessica Meir) خردل های چینی را به اسم بخشی از آزمایش کشت سبزیجات در فضا آبیاری می نماید.

2. تینگ آن تریپاتی

تینگ آن تریپاتی(Teang Anne Tripathi) مدیر سخت افزار دفتر پیاده روی فضایی مرکز فضایی جانسون ناسا است و به گردهمایی دانشمندان و مهندسان برای حمایت از فضانوردان ناسا یاری می نماید.

3. دیانا تروجیلو

در آن موقع که مریخ نورد استقامت پیروز به لمس سیاره مریخ شد، دیانا تروجیلو(Diana Trujillo) این داستان هیجان انگیز را به وسیله برنامه پخش مستقیم فرود خود به نام JuntosPerseveramos با میلیون ها نفر به اشتراک گذاشت. تروجیلو همچنان به اسم مدیر پرواز بخش ماموریت مریخ نورد استقامت به جستجوی اکتشافات نو می پردازد.

4. مری دابلیو جکسون

مری دابلیو جکسون(Mary W. Jackson) اولین مهندس زن سیاه پوست ناسا بود که بیش از سه دهه در ناسا خدمت کرد. ساختمان مرکزی ناسا در واشنگتن اکنون به افتخار جکسون نامگذاری شده است.

5. چارلی بلکول-تامپسون

چارلی بلکول-تامپسون(Charlie Blackwell-Thompson) مدیر اولین ماموریت آرتمیس ناسا است و در این تصویر هم در حال نظارت بر شرایط شمارش معکوس پرتاب در مرکز کنترل پرتاب کندی ناسا است.

6. نیکول مان

فضانورد نیکول مان(Nicole Mann) در این تصویر در حین آزمایش موکاپ(mock-up) فضاپیمای اوریون که اولین زن را به ماه خواهد برد، است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1976

به "با زنان الهام بخش ناسا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با زنان الهام بخش ناسا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید