بازار باک ها، یکشنبه بازار ویتنامی ها

به گزارش کد الکترونیک، آشنایی با بازار باک های ویتنام | bac ha market vietnam

ویتنام کشوری جذاب و تلفیقی از مناظر طبیعی شگفت انگیز در کنار فرهنگ بومی جالب است که سبب شده سالانه تعداد زیبادی از افراد به سمت این کشور سفر کنند. مردم ویتنام بسیار خون گرم و مهربان هستند و همیشه با روی خوش و لبخند با گردشگران برخور می کنند. ویتنام کشوری است که سالهای سال از جنگ و فقر در رنج بوده است و البته هنوز هم می توان اثر آن را در جامعه دید، ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره بازار باک های ویتنام صحبت کنیم. بازاری که در آن فروشندگانش تمامی خانم هستند و اقدام به فروختن صنایع دستی جذاب خود می کنند. در ادامه همراه ما در سفر به ویتنام باشید تا بیشتر درباره بازار باک های ویتنام و ساعت کاری آن ها بدانید.

بازار باک ها، یکشنبه بازار ویتنامی ها

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

بازار باک های ویتنام یکی از مشهورترین بازارهای محلی در استان لائو کای و روستای باک ها است که تمام فروشندگان آن خانم هسستند. در این بازار که به یکشنبه بازار باکی ها معروف است صنایع دستی متنوعی به فروش می رسد و به عبارتی بزرگترین بازار بومی شمال ویتنام است. اجناسی چون لوازم خانگی و پوشاک و حیواناتی چون گاو نیز در این بازار خرید و فروش می شوند. فروشندگان این بازار همه لباس های سنتی به تن دارند و لذت خرید را برایتان دوچندان می نماید.

بازار باک های ویتنام هر یکشنبه از ساعت 7:30 تا 8:00 صبح کار خود را شروع می نماید و مردم محلی صبح های خیلی زود به محل برگزاری بازار باک می روند. این مکان حدود 800 متر از سطح دریا بالاتر است و در اغلب روزهای سال هوای این منطقه خنک است. مردم بومی روز را با صبحانه ای متشکل از برنج، سوپ و انواع نوشیدنی شروع می نمایند و تا تاریکی هوا به فعالیت خود ادامه می دهند.

وقتی در بازار راه می روید محلی ها به زبان انگلیسی می گویند You Buy Something!

توجه داشته باشید زمانی که کالایی نظر شما را به خود جلب کرد وارد پروسه چانه زنی شوید تا بتوانید با قیمت مناسب تری محصول را خریداری نمایید.

کالاهای محبوب در بازار باک ها برای گردشگران

زمانی که وارد این بازار می شوید تعدادی زیادی از خریداران را مشاهده می کنید که توریست هستند و در حال خرید و صحبت با خانم های فروشنده ویتنامی هستند. در این بازار کیوسک هایی وجود دارد که خرده فروشی می نمایند کسانی که این فروشگاه ها را اداره می نمایند مردمی از قئم کین هستند که یک گروه قومی که در شمال ویتنام است. جالب است بدانید که مردم کین 80 درصد از جمعیت ویتنام را تشکیل داده اند. این مردم با راه اندازی مغازه های خرده فروشی در بازار باک توانسته اند گردشگران بسیاری را به سمت خود بکشانند طوری که بیشتر مشتریان شان را توریست ها تشکیل می دهد.

بازار باک های ویتنام به طور کلی به 7 بخش مختلف تقسیم می شوند و هر کدام مختص به فروش اقلام مختلفی نظیر بخش مخصوص، به پارچه و منسوجات و لباس های محلی، بازار مواد غذایی، منطقه فروش اسب،بازار خرید و فروش حیوانات مختلف مثل مرغ، جوجه و …، بخش رستوران و فروش غذاهای محلی، بازار پرندگان و صنایع دستی مختلف می باشند.

امکانات موجود در بازار باک ها

این بازار فقط یک روز در هفته باز است و به همین خاطر امکانات زیادی را برای مراجعه نماینده گان خود فراهم نیاورده است. اما سایبان های موقتی را نصب شده در این بازار که در مواقعی که هوا بارانی است خریدارا بتوانند به زیر آن ها پناه ببرند. همینطور نیمکت های چوبی هم در این بازار وجود دارد تا زمانی که خسته شدید می توانید بر روی آن ها بنشینید یا اگر از بازار غذا تهیه کردید باید غذای تان را سرپا بخورید یا روی همین نیمکت ها بنشینید.

متاسفانه هیچ امکاناتی برای معلولان جسمی در این بازار وجود ندارد بنابراین توصیه می کنیم اگر از عزیزان معلول هستید از قبل برای این موضوع تدبیری بیندیشید.

نکاتی که باید در هنگام بازدید از بازار باک های ویتنام رعایت کنید!

زمانی که به بازار باک های ویتنام می روید قطعا دوست دارید که محلی های بازار و اجناس و کلیه محویات بازار عکس بگیرید اما باید به چند نکته که در زیر به آن ها اشاره می کنیم توجه داشته باشید.

  • هرگز به وسایل فروشندگان دست نزنید و بدون هیچ سوال و جوابی تنها عکس مورد نظرتان را بگیرید، شاید اگر به اجناس فروشندگان دست بزنید باعث دلخوری آن ها شوید.
  • قسمت جذاب بازار باک ها برای اکثر گردشگران، بخش خوراکی های و غذا فروشی هایی است که در این بازار وجود دارد. در واقع شما می توانید یک غذای خوشمزه محلی را با قیمت بسیار ارزان بخرید، روی یکی از نیمکت های چوبی بنشینید و در حالی که با مردم بومی هم صحبت شده اید، یک سوپ خوشمزه را صرف کنید. همچنین توصیه می کنیم که قهوه سنتی ویتنام را نیز از این بازار تهیه کنید که بسیار مشهور و خوش طعم است.
  • به دلیل محل قرارگیری بازار بیشتر روزهای سال، در بازار باک ها، آب و هوایی سرد را تجربه خواهید کرد؛ از همین رو سعی کنید که لباس مناسب و چتری همراه خودتان ببرید.
  • به یک بازار محلی آمده اید پس انتظار نداشته باشید با بانک و یا دستگاه خودپرداز روبرو شوید. باید به مقدار کافی پول نقد با خود به همراه داشته باشید.
  • خوراکی هایی در این بازار یافت می گردد که برای گردشگران بسیار عجیب هستند و فروشنده ها هم نمی توانند شرح دهند که آن ها چه هستند.
  • در اطراف این بازار کوتاه کردن مو نیز رواج دارد. اگر دوست داشته باشید می توانید در عرض چند دقیقه روی جایگاه یک آرایشگر محلی بنشینید تا موهای تان را کوتاه کند.
  • برخی از فروشندگان بانوی این بازار بچه ها خود را به پشت شان می بندند و کار می نمایند.
منبع: الی گشت
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 282

به "بازار باک ها، یکشنبه بازار ویتنامی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار باک ها، یکشنبه بازار ویتنامی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید