این روبات انسان نما همکار دانشمندان است

به گزارش کد الکترونیک، این فناوری جدید در مرکز تحقیقاتی و فناوری IIT ایتالیا ارایه شده و در زمره یکی از پیشرفته ترین روباتهای انسان نمای ساخته شده در دنیا قرار گرفته است.

این روبات انسان نما همکار دانشمندان است

این روبات R1 نام دارد و 16 ماه زمان صرف ساخت آن شده است. تیمی متشکل از 20 دانشمند، تکنسین و مهندس به سرپرستی پروفسور جورجیو متا این فناوری جدید را ارایه نموده اند.

آنها معتقدند که این روبات در نهایت به عنوان بهترین پیشخدمت به کار گرفته خواهد شد.

پروفسور متا در مورد این نوآوری گفت: R1 روبات انسان نمایی است که با تمرکز بر مقرون به صرفه بودن و برخورداری از ویژگیهای مؤثر طراحی و ساخته شده است.

یکی از مهمترین کاربردهای این روبات انسان نما یاری به افراد معلولی است که دچار ناتوانایی های حرکتی هستند.

ایده نهفته در پس این روبات جدید، طراحی و ساخت نسخه مقرون به صرفه تری از روبات انسان نمای iCub بوده است که هم اکنون به عنوان پلت فورم بسیاری از روباتهای مشابه در آزمایشگاههای سراسر دنیا به کار گرفته می گردد.

روبات R1 با 1.25 سانیتمتر قد هم اندازه یک نوجوان بوده و تنها 50 کیلوگرم وزن دارد.

نکته جالب اینجاست که این روبات به جای پا، سوار بر چرخ است. نیمی از مواد تشکیل دهنده این روبات پلاستیک و نیمی هم فیبر کربنی و فلز است و این درحالی است که کل ساختار روبات انسان نمای iCub فلز است.

کار ساخت بخش سخت افزاری این روبات تمام شده و مدتی است فرآیند ساخت نرم افزار آن هم شروع شده است. مهندسان این پروژه آن را به گونه ای ساخته اند که به وسیله کنترل از راه دور راهنمایی می گردد. دوربینهای تعبیه شده در سر این روبات در واقع چشمان آن هستند.

پیش بینی می گردد نخستین سری از روباتهای R1 در قالب فروش تجاری طی 12 تا 18 ماه آینده آماده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 625

به "این روبات انسان نما همکار دانشمندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این روبات انسان نما همکار دانشمندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید