این خودرو هم وزن 45 گونی برنج است!، عکس
به گزارش کد الکترونیک، امروزه خودروها به طور فزاینده ای از پنل های آلومینیومی بدنه برای کاهش وزن و بهبود کارایی استفاده می نمایند. استفاده از این مواد سبک وزن در خودروهای دهه 1970 بسیار کمتر رایج بود. تویوتا کوشش های اولیه ای برای آوردن این فلز به خودروهایش، با کانسپت آزمایشی که در نمایشگاه خودروی توکیو 1977 معرفی کرد، انجام داد.
امیرمسعود عابدین: بیایید صادق باشیم، این تویوتای خاص که ABEV نام دارد، طراحی بیرونی عجیبی دارد. شاید انتظار داشته باشید که کاپوت بلند آن یک موتور بزرگ را پنهان کند، اما اینطور نیست. نیروگاه این کانسپت تنها 547 سانتی متر مکعب جا می گیرد.
قسمت جلویی بزرگ به یک محفظه سرنشین جادار منتهی می گردد. متأسفانه، عکسی از کابین این خودرو در اینترنت وجود ندارد، اما درهای آن برای باز شدن به سمت عقب حرکت می نمایند، مانند درهای عقبی که در یک مینی ون پیدا می کنید.
در بیانیه مطبوعاتی تویوتا در سال 1977 در خصوص ABEV، این کانسپت در پاسخ به درخواست های اجتماعی برای حفظ انرژی و منابع طبیعی معرفی شده است. به گفته این شرکت، توسعه آن بر اساس اصل حداقل مصرف برای حداکثر کار در نظر گرفته شده بود.
طول این کانسپت 3560 میلی متر، عرض آن 1492 میلی متر و ارتفاع آن 1156 میلی متر بود. برای مقایسه، تویوتا کرولا هاچ بک که در حال حاضر در ایالات متحده موجود است، 4368 میلی متر طول و 1790 میلی متر عرض دارد، به این معنی که ABEV یک ماشین کاملا جمع و جور بوده است.
بدنه آلومینیومی، وزن این کانسپت را تنها به 450 کیلوگرم کاهش داد! تویوتاهای مدرن به طور گسترده ای از آلومینیوم استفاده می نمایند. به عنوان مثال، آخرین مدل یعنی تاکوما از فلز در قسمت بالایی بدنه و درب عقب خود برای کاهش وزن استفاده می نماید. بنابراین به جرات می توان گفت که ABEV تاثیر زیادی بر کوشش های آینده تویوتا داشته است.
جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در کد الکترونیک مراجعه کنید.
227227
منبع: خبرآنلاین