اپیلاسیون در دوران بارداری

به گزارش کد الکترونیک، خانم های باردار در خصوص شیوه های مختلف برطرف موهای زاید سوالات رایجی دارند که به طور خلاصه به آنالیز هر روش می پردازیم تا در خلال این آنالیز، به آن سوالات پاسخ دهیم: استفاده از کرم های موبر: استفاده از آنها در دوران بارداری اشکالی ندارد. کرم های موبر با سوزاندن ساقه مو آنها را از بین می برند و بعضی از انواع آنها هم پوست را مرطوب می نمایند

اپیلاسیون در دوران بارداری

اپیلاسیون در دوران بارداری

نویسنده:دکتر پروین منصوری*

خانم های باردار در خصوص شیوه های مختلف برطرف موهای زاید سوالات رایجی دارند که به طور خلاصه به آنالیز هر روش می پردازیم تا در خلال این آنالیز، به آن سوالات پاسخ دهیم:

استفاده از کرم های موبر: استفاده از آنها در دوران بارداری اشکالی ندارد. کرم های موبر با سوزاندن ساقه مو آنها را از بین می برند و بعضی از انواع آنها هم پوست را مرطوب می نمایند اما اگرپوست شما حساس است، ممکن است نسبت به این کرم ها آلرژی پیدا کنید و پوستتان ملتهب گردد. برای جلوگیری از بروز این اتفاق ابتدا مقداری از کرم را روی قسمتی از بازویتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا نتیجه را ببینید.

اپیلاسیون: اگر در دوران بارداری می خواهید از موم بهره ببرید، بهتر است منصرف شوید چون موم گرم سبب التهاب و آسیب به پوستتان می گردد.

اپیلاتورهای برقی: اپیلاتورهای برقی برترین گزینه اند زیرا موها را از ریشه کنده و پوست را برای مدت طولانی پاک نگه می دارند. تنها مشکل این دستگاه ها این است که گاهی سبب زیرپوستی شدن موها می شوند. بعضی از این اپیلاتورها مجهز به دستگاه ماساژ هستند که درد را کاهش می دهند. برترین زمان اپیلاسیون با اپیلاتورها پس از حمام است که موها نرم تر و سست ترند. در ضمن روش تراشیدن مو با خودتراش های ایمن را هم از قلم نیاندازید چون امروزه خودتراش های بسیار ایمنی در بازار وجود دارند که می توانند به برطرف موقت موهای زاید شما یاری نمایند.

استفاده از لیزر: با اینکه از نظر علمی خطراتی در این زمینه وجود ندارد اما استفاده از لیزر در دوران بارداری توصیه نمی گردد. می توانید قبل از بارداری یا پس از آن برای از بین بردن دایمی موهای زاید به پزشک مراجعه نموده و برای همواره از شر موها خلاص شوید.

پی نوشت ها :

*متخصص پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1945

به "اپیلاسیون در دوران بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپیلاسیون در دوران بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید