تامین غذای سالم مردم با نقشه راه محقق می شود

به گزارش کد الکترونیک، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: تدوین نقشه راه برای تامین غذای سالم در کشور ضروری است.

تامین غذای سالم مردم با نقشه راه محقق می شود

به گزارش گروه فناوری کد الکترونیک به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تهیه غذای سالم در کشور یکی از دغدغه های اصلی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که با همین هدف هم اقدام به راه اندازی شبکه محصول سالم کرده است. شبکه ای که تامین غذای سالم از مزرعه تا سفره را دنبال می کند.

گردش مالی غذا در دنیا 200 هزار میلیارد در سال است. یعنی بازار بزرگی که می تواند به اقتصاد کشور ها رونق دهد. البته نقش این صنعت کاربردی در تامین سلامت انسان هم مزید بر علت شده که همه کشور ها به سمت تدوین برنامه راهی برای ارتقای کیفیت غذای مصرفی مردم حرکت کنند.

هدف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات سالم است و برای همین موضوع، شبکه محصول سالم را توسعه دادیم.

مصطفی قانعی با بیان این مطلب، گفت: در حال حاضر اسناد بالادستی برای توسعه غذای سالم مشخص است. باید راستا توسعه و نقشه راه نیز مشخص شود.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، باید تولید و مصرف محصولات ارگانیک در کشور مورد توجه قرار گیرد و این کالا از قالب یک کالای لوکس برای ثروتمندان خارج شود و در اختیار همه قرار گیرد.

در تدوین نقشه راه محصولات ارگانیک علاوه بر موضوع سلامت افراد جامعه باید موارد دیگری مانند اشتغال، معیشت مردم، میزان تولید و صادرات هم در نظر گرفته شود.

بنا به گفته قانعی، گردش مالی غذا 200 هزار میلیارد در سال است. در حالی که گردش مالی دارو 10 درصد آن هم نیست. اما ستاد در زمینه دارو پیروز عمل کرده است که برای غذا نیز باید مشابه آن عمل کرد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ستاد در صورت ایجاد زیر ساخت لازم توسط انجمن توسعه و ترویج محصولات کشاورزی ارگانیک، قادر به ایجاد کشش بازار برای محصولات ارگانیک است.

رونق انجمن ارگانیک و محصولات ارگانیک موجب توسعه کود های زیستی، زیست مهارگر ها و محصولات کشت بافتی برای دستیابی به 3 درصد بازار دنیای خواهد شد.

قانعی معتقد است که در تولید محصولات ارگانیک باید ساز و کاری داشته باشیم که تولید این محصولات از تقلباتی که در بازار هست در امان بماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 710

به "تامین غذای سالم مردم با نقشه راه محقق می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین غذای سالم مردم با نقشه راه محقق می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید