تور مکزیک: انسان ها 17 هزار سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در آمریکای شمالی ساکن شدند: استخوان های ماموت که در یک قصابخانه باستانی در نیومکزیکو پیدا شد

به گزارش کد الکترونیک، استخوان های ماموت ها و بچه ماموت ها که در یک قصابخانه باستانی در نیومکزیکو پیدا شده، نشان می دهد که 37 هزار سال پیش به وسیله مردم کشته شده اند.

تور مکزیک: انسان ها 17 هزار سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در آمریکای شمالی ساکن شدند: استخوان های ماموت که در یک قصابخانه باستانی در نیومکزیکو پیدا شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تیمی از دانشمندان دانشگاه تگزاس در آستین، کلاژن را از استخوان ها استخراج کردند و با استفاده از اطلاعات آن، سن 36250 تا 38900 سال قدمت استخوان ها را کشف کردند.

استخوان ها در توده ای به ارتفاع یک متر کشف شدند که 95 درصد آن ها متعلق به ماموت ها یبالغ بود بود و دارای آثار ذبح و شکستگی های ناشی از برخورد جسم سخت بود.

این کشف به شواهدی اضافه می گردد که نشان می دهند قبل از عبور مردم از تنگه برینگ در حدود 20 زهرا سال پیش، جوامعی در امریکا وجود داشته است. این پل، سیبری و آلاسکا را در آخرین عصر یخبندان به هم متصل می کرد و به مردم اجازه می داد از آسیا به آمریکای شمالی بیایند.

تیموتی رو، نویسنده اصلی این مطالعه، می گوید که انسان های باستانی احتمالاً از آسیا آمده اند، اما اینکه آیا آنها یک جهت ساحلی یا زمینی به سوی آمریکا آمده اند، هنوز یک سوال باز است. یک مطالعه جداگانه در سال 2021 نشان داد که بعضی از اولین آمریکایی ها با قایق های پارویی از دریای برینگ عبور کردند و در طول زنجیره ای از جزایر که در آخرین عصر یخبندان بالای سطح بودند، توقف کردند.

ظاهرا نحوه کشف این طوری بود که کسی یک عاج را دید که از زمین بیرون زده بود و به سرعت تیمی را برای حفاری ها فراخواند.

هنگامی که بیشتر کثیفی ها برداشته شد، قصابخانه آشکار شد که شامل منطقه ها مختلفی است که با دیوارهای ساخته شده از سنگ و خاک از هم جدا شده بودند.

بیشتر بقایای این کپه متعلق به ماموت های بالف بود که شامل 44 قطعه شکسته جمجمه، دندان آسیایی دوم بالا سمت راست سالم و 12 صفحه دندان جدا شده، 25 دنده شکسته شده به 52 قطعه، 3 مهره و 15 قطعه مهر بود.

قبل از کشف تازه، دفینه 20 هزار ساله در مونتانا قدیمی ترین شواهد از سکونت انسان در آمریکای شمالی بود.

در سال 1968، کارگران ساختمانی ابزارهای باستانی و بقایای یک کودک خردسال را در این مکان کشف کردند.

آثار باستانی یافت شده با جسد کودک نشان می دهد که این پسر بخشی از تمدن کلوویس بوده که از پل خشکی تنگه برینگ عبور نموده است.

حدود 125 شیء در آن سایت پیدا شد، از جمله نوک نیزه های کلوویس و ابزارهای ساخته شده از شاخ و پوشیده از اخرای قرمز (نوعی ماده معدنی)

در آن موقع اسکه ویلرسلف از دانشگاه کپنهاگ، که این مطالعه را رهبری کرد، در بیانیه ای گفت: خانواده پسر کلوویس نیای مستقیم تقریباً 80 درصد از کل بومیان آمریکایی امروزی است. اگرچه فرهنگ کلوویس ناپدید شد، مردم آن امروز زندگی می نمایند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2256

به "تور مکزیک: انسان ها 17 هزار سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در آمریکای شمالی ساکن شدند: استخوان های ماموت که در یک قصابخانه باستانی در نیومکزیکو پیدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: انسان ها 17 هزار سال زودتر از آنچه قبلاً تصور می شد در آمریکای شمالی ساکن شدند: استخوان های ماموت که در یک قصابخانه باستانی در نیومکزیکو پیدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید