تور ارزان چین: اقتصاد چین از دور افتاد؟

به گزارش کد الکترونیک، رشد مالی چین نسبت به فصل قبل به اندازه قابل توجهی کمتر شد.

تور ارزان چین: اقتصاد چین از دور افتاد؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، اقتصاد چین در سه ماهه سوم سال جاری رشد 4.9 درصدی را به ثبت رساند که در مقایسه با فصل قبل 3.0 درصد کمتر شده است. این رشد مالی هم چنین 0.3 درصد کمتر از نرخ پیش بینی شده قبلی به وسیله کارشناسان است و بدترین رشد مالی فصلی چین در طول دو فصل اخیر محسوب می گردد.

چوپینگ ژو- کارشناس امور مالی چین در بانک چی پی مورگان گفت: به نظر می رسد که اقتصاد چین با روزهای بد کرونایی خداحافظی نموده اما این بدان معنا نیست که برای همواره شاهد رشدهای خیلی سریع باشیم بلکه اتفاقا برعکس به تدریج از سرعت رشد کاسته خواهد شد اما انتظار من این است که رشد مالی برای طولانی مدت در محدوده مثبت باقی بماند.

هر چند که چین اولین کشوری بود که به طرز گسترده ای با پیامدهای ویروس کرونا درگیر شد، با کاهش سرعت شیوع این ویروس و بازگشایی تدریجی کسب و کارها توانسته است تا حد زیادی به سطوح قبل از بحران بازگردد.

رشد مالی در 6 ماه اخیر 9.8 درصد میزان گیری شده که در مقایسه با دوره مشابه منتهی به سال قبل 2.4 درصد بیشتر شده است. چین اکنون به نخستین کشور در بین 10 اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل می گردد که خروج از رکود عمیق را جشن می گیرد.

در بین بخشهای مختلف، رشد بخش مصارف نهایی با 64.8 درصد، بیشتر از سایر بخش ها بوده است و پس از آن نیز خرده فروشی با رشد 7.1 درصدی و خدمات با 4.4 درصد قرار دارند.

میانه رشد مالی چین در بازه زمانی 1989 تا 2021 برابر با 9.22 درصد بوده است که بالاترین نرخ رشد ثبت شده مربوط به سه ماهه نخست سال 1993 با 15.3 درصد و کمترین نرخ رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه چهارم سال 1990 با منفی 3.8 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1997

به "تور ارزان چین: اقتصاد چین از دور افتاد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: اقتصاد چین از دور افتاد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید