اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی احتیاج مسافرین نیستند

به گزارش کد الکترونیک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی احتیاج مسافرین نیستند.

اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی احتیاج مسافرین نیستند

اسدالله بیرانوند، رئیس کمیسیون توریستی اتاق بازرگانی خرم آباد اظهار کرد: در جهانی امروز از هر 11 شغل یک شغل مربوط به توریستی است.

وی با بیان اینکه در جهان 250 میلیون شغل ایجاد شده که از هر 11 مورد آن یک شغل مربوط به توریستی است، اعلام کرد: اما این رقم در کشور بسیار نازل است و در لرستان بسیار نازل تر، یکی از مسائل حوزه توریستی استان موضوع اسکان است.

رئیس کمیسیون توریستی اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: زیرساخت های توریستی به واسطه مسائلی نظیر نیمه تمام بودن، رها شدن، مسائل حقوقی و رها کردن شغل پس از دو سال تعطیلی به واسطه کرونا ویروس در استان تامین نشده است.

در ایام کرونا ویروس بیشترین آسیب متوجه حوزه توریستی شده است

بیرانوند اعلام کرد: در ایام کرونا ویروس بیشترین آسیب در بین همه صنوف در لرستان به بخش توریستی وارد شده است.

وی مطرح کرد: در بخش توریستی اقامتگاه ها و پذیرایی ها آسیب جدی ندیدند و احتیاج است این دو مقوله را مورد حمایت بیشتر قرار دهیم.

رئیس کمیسیون توریستی اتاق بازرگانی خرم آباد افزود: آنچه امروز در خدمات سفر نوروزی حائز اهمیت است موضوع اسکان و برگزاری جشنواره ها قبل از آغاز سفرهای نوروزی است که باید برنامه ریزی گردد.

بیرانوند گفت: میتوان برنامه ریزی هایی را انجام داد که معرف فرهنگ بالای میهمان وازی مردم دیار لرستان باشد.

وی افزود: به هیچ وجه اقامتگاه ها اعم از مهمانخانه، هتل، مسافرخانه و ... جوابگوی خیل مسافرینی که به لرستان مراجعه می نمایند را نخواهند داشت.

رئیس کمیسیون توریستی اتاق بازرگانی خرم آباد اعلام کرد: اگر در کنار پذیرش میهمانان دستگاهی همانند آموزش و پرورش و شهرداری ها و دستگاه های اجرایی همراهی نکرده بود، قطعا با مسائلی روبرو می شدیم.

اقامتگاه های بومگردی در لرستان توسعه داده شوند

بیرانوند افزود: با توجه به شرایط موجود، پیشنهاد این است که اقامتگاه های بومگردی توسعه دهیم و به افراد واجد شرایط مجوز داده گردد و به مقوله اسکان در استان کمک نمایند.

وی یادآور شد: به کسانی که علاقمند به کار بومگردی هستند فراخوان داده و آموزش های لازم را در مورد ارائه خدمات به مسافرین و توریستی به آنان داده گردد تا آسیب ها را به حداقل برسانیم.

آسیب شناسی مسائل حوزه توریستی در لرستان بسیار لازم است

رئیس کمیسیون توریستی اتاق بازرگانی خرم آباد با باین اینکه از انجام کارهای بخشی و موازی پرهیز گردد، تاکید نمود: کیوسک های راهنمای مسافر در ورودی های شهر با ارائه تمام اطلاعات کمک رسان مسافرین باشند و این مهم به مدیریت متمرکز احتیاج است.

بیرانوند اعلام کرد: تا خدماتی که قرار است به توریست ارائه گردد در یک نقطه خاص به او داده گردد تا توریست بداند از آمدن به لرستان به کجا برود و به کجا مراجعه کند.

وی تاکید نمود: آسیب شناسی مسائل حوزه توریستی در لرستان بسیار لازم است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2170

به "اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی احتیاج مسافرین نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه ها و هتل های لرستان جوابگوی احتیاج مسافرین نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید