استفاده از گرافن در فراوری تایر دوچرخه برای افزایش مقاومت

به گزارش کد الکترونیک به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، شرکت گودیر (Goodyear) یکی از فراوریکنندگان برجسته تایر در دنیا، با یک تایر جدید دوچرخه که با استفاده از فناوری نانو فراوری شده، وارد بازار دوچرخه شد. این تایر تقویت شده با فناوری نانو برای استفاده در مسابقه های مختلف طراحی شده است.

استفاده از گرافن در فراوری تایر دوچرخه برای افزایش مقاومت

این شرکت بعد از 44 سال، در سال 2018 فراوری لاستیک های دوچرخه را از سر گرفت. با بازگشت موفقیت آمیز به بازار این شرکت درصدد بود تا تایر فراوری کند که برای المپیک و مسابقه های رقابتی مناسب باشد. نام این شرکت مترادف با موفقیت مداوم و عملکرد پیشرو در تمام موتورهای مسابقه ای است.

در ساخت تایر ویکتوریا که یک لاستیک استاندارد طلایی است از گرافن استفاده شده است. به گفته گودیر، این لاستیک ها برای سریع ترین دوچرخه های دنیا طراحی شده اند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

به گفته این شرکت در تایر ایگل F1 که یک تایر با کارایی بالا است، مقاومت غلتکی با استفاده از گرافن کاهش یافته و در نتیجه سایش به آهستگی اتفاق می افتد.

در دنیای دوچرخه سواری رقابتی، یک مزیت حاشیه ای می تواند تفاوت چشمگیری در رقابت ایجاد کند. فناوری گرافن، موجب چنین مزیت هایی در تایرهای گودیر شده است. فناوری نانو به ورزشکارانی که از تایر گودیر استفاده می نمایند مزیت پنهان می دهد. این شرکت در فراوری تایرها از سیلیکای کروی (غیربلوری) به صورت آمورف استفاده نموده است.

براساس اطلاعات منتشر شده این شرکت، تایرهای فراوری شده در گودیر شتاب بیشتر و مقاومت رولینگ کمتر ایجاد می نماید.

شرکت گودیر در سال های اخیر سرمایه گذاری وسیعی در کارخانه های این شرکت در تایوان انجام داده و همچنین کارخانه تایرسازی خود را در چین گسترش داده است.

گودیر در حال آزمایش روش های دیگر فراوری است تا به یک شرکت توسعه دهنده سیلیکا از خاکستر پوسته برنج تبدیل گردد.

گرافن به عنوان یکی از گزینه های بسیار امیدوارنماینده در صنعت شناخته می گردد که به آرامی در حال وارد شدن به محصولات مختلف صنعتی است. از این ماده در فراوری تلفن های همراه، هدفون، ادوات هوشمند پوشیدنی، تصفیه آب و حسگر استفاده شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 955

به "استفاده از گرافن در فراوری تایر دوچرخه برای افزایش مقاومت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از گرافن در فراوری تایر دوچرخه برای افزایش مقاومت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید