آیا این اثر باستانی را فرازمینی ها ساخته شده اند؟

به گزارش کد الکترونیک، ممکن است این اماکن به وسیله فرازمینی ها ساخته شده باشند ولی این بدان معنی نیست که آن ها به کلی ماورای طبیعی هستند و هیچ تعلقی به زمین ندارند. سیاره زمین یادگاری از گذشته های دور، آثار دیدنی باقیمانده از دوران قدیم و بناهایی که به نظر فراتر از محدودیت های تکنولوژیکی عصر خود هستند، است. چون این آثار هم عظیم هستند هم سنگین و هم پیچیده. در ادامه با مجله خبرنگاران همراه باشید.

آیا این اثر باستانی را فرازمینی ها ساخته شده اند؟

برآورد های بسیاری درباره ماهیت اهرام مصر یا خطوط نازکا یا خیلی از بناهای عجیب که به وسیله انسان ها ساخته شده اند، زده می گردد. شاید، واقعاً دست هایی که این سازه ها را خلق کرده اند از دنیای غیرزمینی باشند. برای مطمئن شدن از اصل داستان، بیایید اندکی درباره این موضوع که آیا واقعاً فرازمینی ها به زمین سفرکرده اند، فکر کنیم. اول هر چیز، باید به این نکته اشاره کنم که ما در عصری به سر می بریم که در آستانه تسلط به فضا است و سیاره ای مانند مریخ که روزگاری قدم گذاشتن در آن دور از تصور بود دیگر تبدیل به واقعیتی قابل دسترس شده است.

اما اگر واقع گرا باشیم، باید به این موضوع توجه داشته باشیم، ما هیچ سندی درباره سفر فرازمینی ها به سیاره زمین نداریم. دلیل نسبت دادن صفت هایی نظیر مافوق طبیعی یا عجیب بودن به این بناها، به این معنی است که هنوز ما در کنکاشت شیوه ساخت وساز این بناها، آن هم به وسیله تمدن های ماقبل تاریخ هستیم. بناهایی بسیار عظیم و درعین حال مرموز که به وسیله بشر خلق ساخته شده اند.

ساکسایوامان

دورتر از مرکز باستانی سرخپوست های اینکا یعنی در شهر کوسکو، دژ ساکسایوامان در کنار کوه های آند قد علم کرده است. این دژ از سنگ های عظیمی ساخته شده که مانند پازل در کنار همدیگر چفت شده اند. اما عده ای می گویند این دژ به وسیله تمدن باستان و تحت نظر فرازمینی ها ساخته شده است.

قریب به هزار سال است که این سنگ ها در کنار هم دیوارهای دژ را مستحکم نگه داشته اند، سنگ هایی که وزن هرکدام به 360 تن می رسد، گفته می گردد این سنگ ها از محلی که 20 مایل با دژ فاصله دارد به آنجا کشیده شده اند و قبل از چیده شدن با دقت مثال زدنی مثل لیزر برش داده شده اند.

اما یک مشکل ریز وجود دارد چگونه انسان های دوران باستان توانسته اند از پس این دست مسائل پیچیده مهندسی برآیند. اگرچه مردم اینکا در ساخت خانه ها مستحکم تبحر داشتند اما چگونه بر اسرار آسمان پی برده و از روی آن تقویم نوشته اند. در حقیقت، ساکسایوامان تنها یک مورد از بناهای رمزآلود این چنینی نیست: مشابه سنگ هایی که در ساخت دیوارهای دژ بکار رفته اند در سرتاسر امپراتوری اینکا به چشم می خورد، یکی از آن ها درست در کوسکو واقع شده است، سنگی که به دقت در 12 درجه تراشیده شده است و چنان هنرمندانه در جای خود نشسته است که گویی دستی به غیراز دست انسان به آن صیقل داده است.

اخیراً، باستان شناسان سیستمی از طناب و اهرم کشف کرده اند که مردم اینکا از آن برای حمل ونقل سنگ ها از معادن به شهرهایشان استفاده می نمودند، سیستمی که کاملاً زاده قدرت و نوآوری فکر بشر است و به هیچ وجه نمی توان آن را به فرازمینی ها ربط داد.

برای خرید بلیط پرواز خارجی به صفحه اصلی وبسایت کد الکترونیک مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1905

به "آیا این اثر باستانی را فرازمینی ها ساخته شده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا این اثر باستانی را فرازمینی ها ساخته شده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید