آماکو بزرگترین فراوری کننده مگنت سپراتور در ایران

به گزارش کد الکترونیک، لیفتمگ چیست و چگونه کار می نماید؟

رپرتاژ آگهی - در کارخانه های صنعتی و کارگاه های فراوریی یکی از عظیم ترین مسائلی که کارفرمایان و کارگران با آن روبرو هستند موضوع نحوه جابجایی محصولات فراوری شده و یا مواد اولیه می باشد. در قدیم بیشتر این کار را به وسیله نیروی انسانی انجام می دادند؛ یعنی افرادی را استخدام می کردند تا مواد اولیه را به دستگاه های فراوریی یا قسمت های مورد احتیاج برسانند و محصولات فراوری و بسته بندی شده را نیز به داخل انبار ببرند. این کار هم از نظر هزینه نیروی انسانی برای کارفرما و هم از نظر سختی کار برای نیروها طاقت فرسا بود. به همین دلیل مهندسین مکانیک سعی کردند وسیله ای به نام لیفتمگ را طراحی نمایند که با استفاده از خواص بعضی مواد و آلیاژها مانند جذب بسیار قوی آهنربای نئودیوم بتوانند به راحتی قطعات و بسته های مختلف را جابجا کند. البته خود این دستگاه های لیفتر مگنت یک سیر تکاملی داشته اند و الان در انواع مختلف دائمی و اتوماتیک در بازار موجود هستند.

آماکو بزرگترین فراوری کننده مگنت سپراتور در ایران

معرفی دستگاه لیفتمگ

لیفتر مگنت دائم دستی یا مگنت دستی نوعی وسیله مکانیکی است که بر اساس نیروی مغناطیسی آهنربا کار می نماید. در واقع این دستگاه با استفاده از نیروی مغناطیسی و آهنربای نئودیوم که در آن قرار گرفته است به راحتی می تواند با استفاده از زنجیر و تسمه های محکم، قطعات سنگین آهنی را خیلی رحت جابجا کند. حسن این دستگاه ها این است که از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارند؛ بنابراین به خصوص وقتی در کارگاه های صنایع فولادی، سی ان جی، غالب سازی، تراشکاری، سازه های آهنی، سازه های فلزی، آهن فروشی، ورق آهنی، پرس کاری، ساخت ماشین آلات صنعتی، صنایع جوش و برش و موارد دیگر از این دست استفاده می گردد اطمینان خاطر داریم که هنگام جابجایی بر زمین نخواهد افتاد. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا هم از آسیب رسیدن به قطعه مورد نظر جلوگیری می نماید و هم خطر خسارات جانی در اثر سقوط قطعه را کاهش می دهد. آهنربای نئودیوم که در دستگاه لیفتر مگنت استفاده می گردد از قوی ترین آهنرباهای موجود در دنیا است.

نحوه عملکرد دستگاه لیفتمگ

اگر بخواهیم به طور کلی عملکرد لیفتر مگنت دائم دستی را آنالیز کنیم باید بگوییم دقیقاً شبیه یک جرثقیل اما در سایز کوچک تر کار می نماید؛ اما اگر بخواهیم به طور جزئی تر عملکرد این دستگاه را آنالیز کنیم این دستگاه با یک اهرم کار می نماید. زمانی که با اتصال دستگاه، اهرم حرکت می نماید یعنی اهرم چرخانده می گردد، آهنربای نئودیوم را در وضعیتی قرار می دهد که نیروی مغناطیسی قوی در داخل این قطعه ایجاد خواهد شد. این نیرو به قدری قوی است که با مکانیزم جرثقیل لیفتر مگنت، قطعات را بلند نموده و به نقطه مورد نظر می رساند.

البته لیفتمگ ها در اندازه های مختلفی فراوری می شوند و حداکثر توانشان در خصوص وزن هایی که می توانند جابجا نمایند نیز متفاوت است. زمانی که شما قطعه مورد نظر را با لیفتمگ بلند کردید و آن را به نقطه مورد نظر رساندید برای اینکه بتوانید قطعه را از لیفتر مگنت جدا نموده و در مقصد پایین بگذارید باید دسته اهرم لیفتمگ را دوباره برعکس بچرخانید تا دوباره آهنربای نئودیوم در وضعیتی قرار بگیرد که میدان مغناطیسی آن از بین برود. یکی از مزیت های بسیار عظیم این دستگاه این است که برای انجام کار احتیاجی به برق یا شارژ شدن ندارد؛ بنابراین بدون اینکه خراب یا ضعیف گردد می توانید با خیال راحت و یک بار هزینه کردن برای سالیان سال از این دستگاه در کارگاه های صنعتی خود بهره ببرید.

ویژگی های منحصر به فرد دستگاه لیفتمگ

در قسمت های قبلی به مزیت های شگفت انگیز دستگاه لیفتر مگنت اشاره کردیم؛ اما اگر بخواهیم به اختصار ویژگی های بسیار عالی آن را برشماریم عبارت اند از:

** سبک بودن خود دستگاه

** عدم احتیاج به آموزش های تخصصی برای استفاده از دستگاه

** عدم احتیاج به هزینه نگه داری

** عدم احتیاج به هزینه برق و یا باتری، کابل و تابلوی تغذیه

** قدرت فوق العاده برای جابجایی قطعات سنگین

** سرعت بسیار عالی

** مکانیزم ساده

** ایمنی بالا و استاندارد

** افزایش راندمان کار با هزینه ای بسیار پایین

** قطع و وصل سریع دستگاه لیفتر مگنت دائم دستی توسط اهرم مکانیکی

** وجود قفل مکانیکی روی اهرم مگنت که از وقوع حادثه های ناگوار رها شدن ناخواسته بار جلوگیری می نماید.

کاربردهای مهم دستگاه لیفتمگ

از دستگاه لیفتر مگنت بیشتر در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی مربوط به فلزات استفاده می گردد. لیفتمگ در این نوع مکان های فراوریی کاربردهای زیر را دارد:

** جابجایی قالب های مختلف

** جابجایی قطعات نسبتاً عظیم و سنگین فولادی

** جابجایی قطعات آهنی گرد و تخت

** جابجایی ورق های فولادی

** استفاده در کارگاه های برش ورق های فلزی

** استفاده در کارگاه های سازه های فلزی

** برای اجرای نصب و جابجایی مخزن های مختلف

** انتقال بار و وسیله های مورد احتیاج در صنایع فراوریی عظیم

ظرفیت دستگاه های لیفتر مگنت

دستگاه لیفتر مگنت دائم دستی بر اساس نوع کاربرد و قطعاتی که باید در کارگاه جابجا کند در ظرفیت های مختلف 100، 300، 600، 1000، 2000 و 3000 توسط سازندگان آن فراوری می گردد؛ بنابراین شما می توانید با توجه به وزن و ضخامت قطعاتی که می خواهید با لیفتمگ جابجا کنید دستگاه متناسب را خریداری نمایید.

آیا لیفتر مگنت تنها در کارگاه های صنعتی کاربرد دارد؟

خیر از لیفتر مگنت یا همان دستگاه های لیفتمگ در قسمت های مختلف صنایع کاشی و سرامیک، صنایع نفت و گاز در پتروشیمی ها نیز علاوه بر کارگاه های عظیم و کوچک صنعتی و فلزکاری استفاده می گردد.

دستگاه لیفترمگنت دائم اتوماتیک

تمام شرحاتی که تا اینجای مقاله خدمت شما ارائه کردیم مربوط به لیفتمگ های دائمی دستی بود که به صورت کاملاً مکانیکی کار می نمایند و هیچ احتیاجی به برق، باتری و شارژ شدن ندارند؛ اما در حال حاضر لیفتر مگنت های دائم اتوماتیک نیز فراوری می شوند که با استفاده از دکمه خاموش و روشن اما طبق همان عملکرد قبلی جابجایی قطعات را انجام می دهند. این نوع دستگاه ها نیز به گونه ای طراحی شده اند که با یک بار بالا آمدن دستگاه جرثقیل دستگاه به حالت مگنت یعنی روشن در می آید و با ایجاد میدان مغناطیسی که قبلاً شرح دادیم قطعه مورد نظر را جابجا می نماید. بعد از شل شدن زنجیر و رها شدن قلاب در مکان مورد نظر دوباره با زدن دکمه دستگاه لیفتر مگنت به حالت دمگنت یعنی خاموش در می آید و از حالت میدان مغناطیسی خود خارج می گردد تا بتواند قطعه را در مقصد رها کند. این دستگاه نیز مانند نوع دستی خود به راحتی قابل کنترل بوده و به دلیل ابعاد عظیمی که دارد سطح تماس زیادی بین آهنربا و قطعه مورد نظر ایجاد می نماید که جابجایی آن ها را راحت تر و کم خطرتر خواهد نمود.

خطرات استفاده از دستگاه لیفتمگ

با اینکه دستگاه لیفتر مگنت از دستگاه های مکانیکی با ایمنی بسیار بالا می باشد اما باز هم باید این نکته را به کارگران و نیروهای انسانی خود گوشزد کنید که هنگام استفاده از این دستگاه مراقب باشند. به هر حال اساس لیفتمگ مانند جرثقیل های عظیم است. این امکان وجود دارد که نیروی انسانی اهرم را به درستی جابجا نکند و در نتیجه به دلیل اینکه میدان مغناطیسی به طور کامل و قوی ایجاد نشده است منجر به سقوط قطعه گردد. از طرفی اگر این بی احتیاطی صورت گیرد و قطعه در هنگام عبور از مبدا به مقصد از کنار افراد دیگر بگذرد احتمال سقوط قطعه روی آن ها و ایجاد خسارات جانی وجود خواهد داشت؛ بنابراین حتی با اینکه دستگاه لیفتمگ ایمنی خوبی دارد باید به درستی و با دقت از آن استفاده کرد تا خطری ایجاد نگردد.

یکی از مشکلاتی که ممکن است اتفاق بیفتد بی توجهی به ظرفیت دستگاه لیفتمگ است. بعضی افراد برای راحتی و کم کردن تعداد دفعات استفاده از لیفتر مگنت، وزن بیشتر از توان آن را با دستگاه بلند می نمایند. این امر به مرور باعث خوردگی و خرابی قطعات لیفتمگ شده و خطراتی را برایتان به وجود می آورد. همچنین به هیچ وجه نباید قطعات را با این دستگاه بکشید بلکه تنها باید آن ها را بلند نموده و در مکان مورد نظر رها کنید.

سخن آخر

استفاده از دستگاه های لیفتمگ به دلیل کاربردی آسان و عدم احتیاج به باتری و یا برق باعث شده تا سرعت کار در کارگاه های فلزکاری و صنایع عظیمتر به راحتی افزایش پیدا کند. به علاوه به دلیل اینکه این دستگاه ها در ظرفیت های مختلف فراوری می شوند برای کاربرد در مکان های مختلف که با انواع قطعات و ابعاد سر و کار دارند مناسب هستند؛ بنابراین شما نیز اگر از فراورینمایندگان و صنعتگران هستید می توانید با استفاده از لیفتمگ علاوه بر سهولت و افزایش سرعت کار از خطرات حمل بار توسط نیروی انسانی و هزینه مورد احتیاج برای این نیروها تا حد زیادی جلوگیری کنید.

شرکت آماکو

02126316400

09123338572

ارسال توسط تبلیغات ادوردز20

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1624

به "آماکو بزرگترین فراوری کننده مگنت سپراتور در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماکو بزرگترین فراوری کننده مگنت سپراتور در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید