آشنایی با تعدادی از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا

به گزارش کد الکترونیک، هر کشوری دارای شهرهای عظیم و کوچک و روستاهایی بوده که هرکدام زیبایی های خاص خود را دارند. گردشگران بیشتر مقصد خود را از بین شهرهای عظیم و شناخته شده انتخاب می نمایند و معمولا روستا و شهرهای کوچک ناشناخته از دید آنها پنهان می مانند. جاذبه های گردشگری ایتالیا کم نیستند و برای همین، قصد داریم تا در مقاله زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا شما را با تعدادی از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا آشنا کنیم. پس، با ما در تور مجازی معروف ترین شهرهای کوچک ایتالیا همراه باشید.

آشنایی با تعدادی از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فهرست مطالب

دهکده آترانی در منطقه کامپانیاسالوتزو در منطقه پیدمونتدهکده کولودی در منطقه توسکانیدهکده کاستلوچو در منطقه اومبریاشهر مونت ایزولا در منطقه لمباردیشهر آلبروبللو در منطقه پولیاشهر بلونو در منطقه ونتوشهر پیتراپرتوزا در منطقه بازیلیکاتاشهر چفالو در جزیره سیسیلشهر ساحلی اسپرلونگا در منطقه لاتزیو

دهکده آترانی در منطقه کامپانیا

دهکده کوچک و زیبایی آترانی در میان دو صخره عظیم واقع شده و چشم اندازی بسیار دیدنی به دریای تیرینیین دارد. با 30 دقیقه پیاده روی از این دهکده به منطقه آمالفی می رسید. در ساحل آمالفی شهرهای شناخته شده ای مانند پوزیتانو و سورنتو قرار دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. از ویژگی های شاخص این مورد از زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا می توان به کلیساهای زیبا و دیدنی، میدانها و رستورانهای منحصر بفرد اشاره نمود. یکی از این رستورانها، رستوران آپانزا بوده که غذاهای لذیذ و تازه دریایی و پنیر موزارلای دودیش بسیار مشهور است.

سالوتزو در منطقه پیدمونت

یکی از زیباترین شهرهای کوچک ایتالیا بوده که در بخش جنوبی شهر تورین واقع شده است. این شهر چشم انداز زیبایی به رشته کوه های پوشیده از برف آلپ دارد. در سالوتزو می توانید برجهای ناقوس، مناره های باستانی و خانه هایی با پشت بامهای سرامیکی قرمز رنگ را مشاهده نمایید. از دیگر دیدنی های این شهر می توان به منطقه تاریخی کاستیلیا اشاره نمود. بنای تاریخی کازاکاواسا یکی دیگر از جاذبه های این شهر بوده که اکنون تبدیل به موزه ای برای قرار دادن نقاشی های دیواری زیبا و پتینه کاری های طلایی شده است. همچنین، قلعه ای تماشایی متعلق به قرن 14 میلادی در این منطقه وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانیدآشنایی با جاذبه های گردشگری تورین ایتالیا

دهکده کولودی در منطقه توسکانی

دهکده کولودی یک دهکده زیبا و قرون وسطایی بوده که در منطقه توسکانی و بین شهرهای فلورانس و پیزا واقع شده است. این دهکده در لابه لای تپه های سرسبز واقع شده است و پر از مجسمه های دوره رنسانس، فواره های اورانته و باغهای سرسبز بامبو هست. معروفیت این دهکده به این دلیل بوده که اینجا محل زندگی کارلو کولودی خالق پینوکیو بود. اگر به این دهکده سفر کردید، تماشای پارک پینوکیو و عظیمترین مجسمه چوبی پینوکیو را از دست ندهید.

بیشتر بخوانیددیدنی های فلورانس و لذت بودن در پناه شهری اروپایی

دهکده کاستلوچو در منطقه اومبریا

دهکده کاستلوچو زیباترین دهکده در میان رشته کوه های آپنین بوده که بر روی یک تپه شیب دار واقع شده است. این مورد از معروف ترین شهرهای کوچک ایتالیا از یک طرف با دشتهای سرسبز و از طرف دیگر با کوهستانهای برفی زیبا محاصره شد. این دشتهای زیبا در فصل بهار پر از گلهای رنگارنگ می شوند و جلوه خاصی به آن می بخشند. بنفشه های زیبا، خشخاش های قرمز رنگ و گیاهان کلزا زینت بخش این دهکده مرتفع هستند. کاستلوچو پر از کلیسا و میدانهای دیدنی بوده که حتما از دیدن آن لذت خواهید برد.

شهر مونت ایزولا در منطقه لمباردی

این مورد از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا بر روی جزیره مونت ایزولا واقع شده است. دیدنی های بی نظیر این شهر، رستورانهای فوق العاده، کافه و باربیکیوهای کنار هستند. کلیسای مدونا دلا چریولا که بر روی قله این شهر واقع شده است، یکی از زیباترین دیدنی های مونت ایزولا محسوب می گردد. اگر در شهر میلان اقامت دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر کوچک زیبا دیدن کنید. از سمت میلان با کمتر از 2 ساعت رانندگی به دریاچه ایزئو خواهید رسید. سپس، با سوار شدن بر روی شناورهای خودرو، وارد شهر مونت ایزولا می شوید.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری میلان ایتالیا | آنچه در سفر به میلان باید دید

شهر آلبروبللو در منطقه پولیا

آلبروبللو یک شهر کوچک و زیبا بوده که در منطقه پولیا واقع شده است. شهر آلبروبللو بدلیل خانه های سفید گنبدی شکلی که دارد، مشهور است. با رفتن به میدان پوپولوی این شهر می توانید نمای بسیار زیبایی از کل شهر و خانه های مخروطی سفید رنگ که به صورت کوه های پوشیده از برف به نظر می رسند را مشاهده کنید. منظره این شهر به اندازه ای دیدنی و منحصر بفرد بوده که در سال 1996 توسط سازمان یونسکو به ثبت رسید.

شهر بلونو در منطقه ونتو

بلونو یکی از معروف ترین شهرهای کوچک ایتالیا بوده که دورتادور آن را چشم اندازهایی جذاب فراگرفته اند. این شهر بر روی پرتگاهی بر فراز رودخانه پیاوه قرار گرفته و منظره ای از کوه های پوشیده از برف منطقه دولومیتس پس زمینه آن را تشکیل می دهند. داخل این شهر کوچک پر از ساختمانها، کاخها و کلیساهایی به سبک رنسانس است.

شهر پیتراپرتوزا در منطقه بازیلیکاتا

این شهر که در ارتفاع 1070 متری سطح دریا واقع شده، یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیاست. پیتراپرتوزا به زیبایی بین تخته سنگهای زیادی قرار گرفته و منظره ای فوق العاده و منحصر بفرد را ایجاد نموده است. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به خرابه های باستانی و قلعه های قرن نهمی ساراچن ها اشاره نمود. همچنین، ایل ول دل آنجلو بلندترین زیپ لاین دنیا در این شهر واقع شده است که با سوار شدن بر آن می توانید نمای هوایی زیبایی را مشاهده نمایید.

شهر چفالو در جزیره سیسیل

چفالو یکی دیگر از شهرهای قرون وسطایی ایتالیا بوده که در نزدیکی شهر پالرمو واقع شده است. از این شهر زیبا برای تصاویر کارت پستال ها و فیلم سازی نیز استفاده می گردد. می توان از سینما پارادیزو بعنوان یکی از بهترین فیلمهای ساخته شده در چفالو نام برد. قلعه مرتفع لاروکا یکی از دیدنی هایش بوده که غروب آفتابی بی نظیر دارد.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری پالرمو، نقطه عطفی در تاریخ ایتالیا

شهر ساحلی اسپرلونگا در منطقه لاتزیو

اسپرلونگا شهری کوچک با سواحل بکر و زمین های سرسبز هست. این مورد از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا در نزدیکی رم قرار گرفته و گفته می گردد در گذشته بسیاری از امپراطوری های روم از این مکان برای مخفی شدن استفاده می کردند. این شهر در پرتگاهی ساخته شده و در نوک این پرتگاه، تفرجگاه ساحلی توره ترولیا واقع شده است. از این نقطه می توانید زیباترین چشم انداز را داشته باشید.

در ادامه بخوانیدایتالیا و مکان هایی برای رهایی از زندگی مدرنمنبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 1248

به "آشنایی با تعدادی از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید