گردشگری اصلی ترین محور توسعه چالدران است

به گزارش کد الکترونیک، نماینده شوط، ماکو، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی، گردشگری را اصلی ترین محور توسعه چالدران دانست.

گردشگری اصلی ترین محور توسعه چالدران است

بهترین تجربه سفر را با سفرهای ادلیا تجربه کنید.

به گزارش کد الکترونیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، عین الله شریف پور در جلسه ای که ظهر روز سه شنبه 15 مرداد با موضوع بنیاد علوی و به میزبانی فرمانداری چالدران و با حضور تعدادی از مدیران کل استان و شهرستان ها برگزار گردید، با اعلام این مطلب گفت: گردشگری اولویت اصلی توسعه چالدران است و باید برنامه ها رابه شکل متوازن و متعادل پیش ببریم.

او توضیح داد: برای توسعه گردشگری باید بسترهای لازم را فراهم کنیم که یکی از اصلی ترین آن ها ایجاد و گسترش راه های مواصلاتی به ویژه راه های منتهی به جاذبه های گردشگری و تاریخی است.

نماینده شوط، ماکو، پلدشت و چالدران اضافه کرد: آثار مهم و با ارزشی همچون مجموعه جهانی قره کلیسا، مقبره سید صدرالدین و صدها جاذبه تاریخی و طبیعی دیگری که در چالدران وجود دارد، نیازمند معرفی هستند.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به مصوبات جلسه قبلی گفت: براساس مصوبات جلسات قبل، اقدام به تهیه و جمع آوری کتابی با عنوان راهنمای جامع گردشگری شهرستان چالدران کردیم که در آن علاوه بر معرفی ظرفیت های گردشگری، فرصت های سرمایه گذاری در بخش گردشگری را نیز توضیح داده ایم و تقدیم بنیاد کردیم.

او همچنین در مورد نصب تابلوهای معرفی آثار در سطح استان گفت: اخیرا برای این اقلام مبلغی معادل هفت میلیارد ریال هزینه کردیم، بنیاد علوی می تواند در این زمینه ما را بیشتر همراهی کند.

جباری خاطر نشان کرد: براساس مصوبات جلسه قبلی، طرح های محتوایی راه اندازی موزه باستان شناسی و موزه باز جنگ را آماده نموده ایم، منتظر تامین اعتبار از سوی بنیاد علوی هستیم تا پس از انجام مطالعات لازم اقدامات اجرایی را انجام دهیم.

در این جلسه مقرر شد بنیاد علوی حمایت های خود را از طرح های سرمایه گذاری با اولویت گردشگری تقویت کند و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری آذربایجان غربی نیز برنامه و مصوبات مشترک با بنیاد را به طور جدی پیگیری کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 384

به "گردشگری اصلی ترین محور توسعه چالدران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری اصلی ترین محور توسعه چالدران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید