چگونه جلوی چرخش اتوماتیک صفحه در بعضی اپلیکیشن ها را بگیریم؟

به گزارش کد الکترونیک، قابلیت چرخش اتوماتیک صفحه نمایش از همان ابتدا در آیفون و گوشی های اندرویدی وجود داشته و با بهره گیری از این قابلیت مثلا می توانید هنگام تماشای ویدیو های یوتیوب از تمام فضای نمایشگر بهره ببرید. با این حال اگر تمایلی به قفل کردن این قابلیت نداشته باشید، هنگام استفاده از برخی اپلیکیشن ها با چرخش های ناگهانی روبرو می شوید و چنین چیزی اصلا تجربه خوشایندی نیست.

چگونه جلوی چرخش اتوماتیک صفحه در بعضی اپلیکیشن ها را بگیریم؟

در این زمینه خوشبختانه اپ Rotation Control Pro در سیستم عامل اندروید می تواند به خوبی مسائل شما را برطرف کند و با بهره گیری از آن قادر به تعیین کردن تنظیمات چرخش نمایشگر برای اپلیکیشن های مختلف هستید. یعنی مثلا می توانید کاری کنید که توییتر همواره به صورت عمودی باز شود ولی یوتیوب در زمینه عمودی یا افقی بودن آزادی عمل داشته باشد.

آموزش استفاده از اپ Rotation Control

همین ابتدا باید بگوییم که این اپلیکیشن در گوگل پلی با قیمت 2.99 دلار فروخته می شود ولی امکان دانلود نسخه آزمایشی آن وجود دارد که بعد از دانلود و نصب به مدت 2 روز می توانید از آن استفاده کنید. برای بهره گیری از نسخه آزمایشی راهی این لینک و برای خرید نسخه پولی راهی این لینک شوید.

البته مانند بسیاری از اپلیکیشن های پولی اندرویدی، به راحتی می توانید نسخه رایگان این اپ را هم از منابع دیگری دانلود کنید اما در هر صورت اگر به شدت نگران امنیت گوشی خود هستید، چنین کاری را با در نظر گرفتن ریسک های معمول انجام دهید.

  • بعد از نصب اپ، از شما خواسته می شود مجوزهای متعددی را فعال کنید. این مجوزها برای تعیین جهت نمایش اپ های مختلف ضروری هستند.
  • در منوی این اپ، از فعال بودن گزینه های Rotation Control و Per App Settings مطمئن شوید. البته به صورت پیش فرض معمولا این گزینه ها فعال هستند.
  • سپس روی گزینه Per App rotation settings ضربه بزنید و تنظیمات چرخش اتوماتیک صفحه نمایش برای اپ های موردنظر را تعیین کنید.

با بهره گیری از این اپ، می توانید اپ های خاصی را روی حالت افقی یا عمودی قفل کنید. همچنین می توانید آن ها را در حالت چرخش اتوماتیک صفحه نمایش نگه دارید یا از آن ها بخواهید پیرو تنظیمات چرخش نمایشگر گوشی باشند. فارغ از فعال یا غیبرطرفال بودن تنظیمات چرخش نمایشگر، قادر به تعیینه کردن تنظیمات چرخش اپ های مختلف هستید.

اپ Rotation Control Pro یک وظیفه اصلی دارد و همین کار را به خوبی انجام می دهد. بنابراین اگر این تعیینه اهمیت زیادی برای شما دارد، توصیه می کنم حداقل یک بار این اپ را امتحان کنید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2273

به "چگونه جلوی چرخش اتوماتیک صفحه در بعضی اپلیکیشن ها را بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه جلوی چرخش اتوماتیک صفحه در بعضی اپلیکیشن ها را بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید