پکن خواهان تجدید نظر اندونزی برای تغییر نام دریای جنوبی چین شد

به گزارش کد الکترونیک به نقل از چنل نیوز آسیا، اقدام اندونزی برای تغییر نام آب های ساحلی خود در دریای چین جنوبی با واکنش پکن روبرو شده است.

پکن خواهان تجدید نظر اندونزی برای تغییر نام دریای جنوبی چین شد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

اندونزی نام این بخش از دریای چین جنوبی را که بخش جنوب غربی این دریا محسوب می گردد دریای ناتونا (Natuna Sea) گذاشته است.

در همین رابطه وزارت خارجه چین با ارسال نامه ای رسمی به سفارت اندونزی در پکن ضمن اعلام مخالفت چین با این اقدام خواهان تجدید نظر اندونزی در مورد آن شده است.

در بخشی از نامه رسمی چین به اندونزی آمده است: تغییر یک نام پذیرفته شده بین المللی به پیچیده تر شدن اوضاع و افزایش چالش ها منجر می گردد.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می آید و ناحیه ای در حدود 3 و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپورتا تنگهٔ تایوان را دربر می گیرد. پس از پنج اقیانوس دنیا این دریا بزرگ ترین ناحیهٔ دریایی دنیا است.

جزیره های واقع بر دریای جنوبی چین که با هم یک مجمع الجزایر را تشکیل می دهند بالغ بر صدها عدد هستند. این جزیره ها که عمدتاً خالی از سکنه هستند و همچنین خود دریا مورد جدال کشورهای مختلف بوده اند. به همین علت حتی نام های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می رود که البته دریای جنوبی چین نام پذیرفته شده بین المللی، حداقل در انگلیسی و زبان های اروپایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 362

به "پکن خواهان تجدید نظر اندونزی برای تغییر نام دریای جنوبی چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن خواهان تجدید نظر اندونزی برای تغییر نام دریای جنوبی چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید