نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه های برتر جهان در حوزه علوم فیزیکی نهاده شد

به گزارش کد الکترونیک، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه سمنان با کسب رتبه جهانی 601-800 در حوزه علوم فیزیکی در جمع برترین های این رشته در جهان نهاده شد.

نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه های برتر جهان در حوزه علوم فیزیکی نهاده شد

سعدالدین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه کد الکترونیک، در مورد رتبه بندی 2020 اخیر بین المللی تایمز گفت: تازه ترین نظام رتبه بندی بین المللی تایمز نشان می دهد 31 دانشگاه ایرانی در چهار شاخه علمی علوم زیستی، علوم فیزیکی، روانشناسی و علوم بالینی و سلامت در جمع برترین های جهان قرار دارند.

سیف الله سعدالدین اضافه کرد: بر اساس این رتبه بندی دانشگاه سمنان با کسب رتبه جهانی 601-800 در حوزه علوم فیزیکی در جمع برترین های این رشته در جهان نهاده شد.

سعدالدین با بیان اینکه، بر اساس این رتبه بندی دانشگاه سمنان در این رشته در بین 31 دانشگاه ایرانی رتبه دوازدهم را کسب کرد و توانسته حتی بالاتر از دانشگاه های شهید بهشتی، صنعتی شریف و تهران قرار گیرد اضافه کرد: در حوزه علوم فیزیکی 13 شاخص عملکردی از جمله شیمی، فیزیک و نجوم، علوم زمین و دریا، ریاضیات و آمار، زمین شناسی و نجوم مورد ارزیابی نهاده شده است.

سعدالدین خاطر نشان کرد: دانشگاه پرینستون از آمریکا، موسسه فناوری کالیفرنیا از آمریکا، دانشگاه کمبریج از انگلستان، دانشگاه استانفورد از آمریکا، دانشگاه هاروارد از آمریکا، موسسه فناوری ماساچوست MIT از آمریکا، دانشگاه آکسفورد از انگلستان، موسسه فناوری زوریخ سوئیس، دانشگاه کالیفرنیا برکلی از آمریکا، دانشگاه شیکاگو از آمریکا جزء، 10 دانشگاه برتر جهان در رده بندی تایمز 2020 حوزه علوم فیزیکی نهاده شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 707

به "نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه های برتر جهان در حوزه علوم فیزیکی نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه های برتر جهان در حوزه علوم فیزیکی نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید