تور ارزان اروپا: عکس های تازه بی سابقه و زیبا از خورشید که مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ثبت نموده

به گزارش کد الکترونیک، در 7 مارس، مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا زمانی که در فاصله 75 میلیون کیلومتری از خورشدی قرار داشت، با تصویرگر فرابنفش خود (EUI) این عکس را گرفت. در این زمان فضاپیما در نیمی از فاصله میانگین مدار زمین و خورشید قرار داشت

تور ارزان اروپا: عکس های تازه بی سابقه و زیبا از خورشید که مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ثبت نموده

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

برای ساختن تصویر کامل موزاییکی، فضاپیما احتیاج به گرفتن 25 عکس مختلف داشت که هر کدام یک نوردهی تقریباً 10 دقیقه ای داشتند. نتیجه یک تصویر فوق العاده 9148 در 9112 پیکسل است. چیزی که می بینید 83 میلیون پیکسل از شکوه خورشید است.

این تصویر به شما امکان می دهد جزئیات دقیق سطح خورشید و تاج (corona) را ببینید. از جمله می توانید چندین برجستگی خورشیدی در اطراف لبه دیسک که گاهی فوران می نمایند و مقادیر عظیمی از پلاسما را به فضا پرتاب می نمایند.

EUI تنها یکی از ابزار های این فضاپیما است. هنگام مطالعه خورشید، نگاه کردن به طیفی از طول موج ها مفید است، زیرا اتم های مختلف نور را به طور متفاوتی ساطع می نمایند. ابزار تصویربرداری طیفی از محیط تاج (SPICE) برای این ثبت همین جزئیات طراحی شده. در حالی که EUI در حال تصویربرداری از خورشید بود، SPICE نیز موزاییک های خود را جمع آوری می کرد.

SPICE داده ها را در چهار طول موج فرابنفش شدید جمع آوری کرد: 102.5 نانومتر، ساطع شده به وسیله هیدروژن در 10000 درجه سانتیگراد - 97.7 نانومتر، ساطع شده به وسیله کربن در دمای 32000 درجه سانتیگراد -103.2 نانومتر، ساطع شده به وسیله اکسیژن در 320000 درجه سانتیگراد و 77.0 نانومتر، ساطع شده به وسیله نئون در 630000 درجه سانتیگراد.

چنین تصاویری به دانشمندان در درک بهتر فوران های خورشیدی یاری می نمایند.

مدارگرد خورشیدی، که کمی بیش از دو سال پیش، در فوریه 2020 به فضا پرتاب شد، برای مقدار گیری دقیق خورشید طراحی شده . تا پیش از این به دست آوردن اطلاعات از قطب های خورشیدی، غیرممکن بود. مدارگرد خورشیدی حداقل 19 بار خود را به نزدیک ترین فاصله از خورشید (حضیض) خواهد رساند.

مدارگرد خورشیدی، اولین حضیض خود را در 26 مارس تکمیل کرد و به فاصله 48 میلیون کیلومتری از ستاره نزدیک شد. حضیض بعدی قرار است سال آینده اتفاق بیفتد و در آن نقطه مدارگرد حتی به خورشید نزدیک تر خواهد شد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: ecods.ir شناسه مطلب: 2206

به "تور ارزان اروپا: عکس های تازه بی سابقه و زیبا از خورشید که مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ثبت نموده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: عکس های تازه بی سابقه و زیبا از خورشید که مدارگرد خورشیدی آژانس فضایی اروپا ثبت نموده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید